Hoe komt het dat als je teveel pijnboompitten eet je een verstoorde smaak kan krijgen zodat alles bitter smaakt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Het is nog niet onomstotelijk bewezen, maar wetenschappers geloven dat de bittere smaak wordt veroorzaakt door de stof Triglyceride. Deze natuurlijke stof zorgt voor een verstoring van de smaakwaarneming. Zoet wordt minder sterk waargenomen, en bitter juist extra sterk. Op de verschillende forums wordt o.a. beweerd dat de bittere smaak ontstaat wanneer de pijnboompitten niet zijn geroosterd, hier wijst echter niets op. Het gaat wel in alle gevallen om Chinese pitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een fabeltje. De pijnboompitten hebben geen extracten in zich waardoor zij z'n smaak kunnen afgeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heb ik op dit moment last van!

Zo toevallig, ik heb maandag sla met pijnboompitten gegeten en heb nu constant die bittere smaak in me mond, denk dat er bepaalde stoffen in zitten die in reactie gaan met de smaak papillen op je tong?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb er maximaal 2 weken last van echt heel vreemd