Wegens tijdgebrek princesseboontjes moeten invriezen. Kan ik die nu nog laten ontdooien en dan wecken?Janie

Heb de boontjes eerst geblancheerd en dan ingevroren. Kunnen die na ontdooïng geweckt worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Alle groenten die bevroren is geweest is alleen nog maar geschikt voor directe consumptie.
Verse groente zijn eigenlijk levende planten, alleen zonder wortels,
Omdat ze levend zijn kan je ze nog wel enige dagen in de koelkast in leven houden (vers houden) sommige groente zoals worteltjes en bietjes, kunnen maanden lang levend blijven.
Daarna in de tuin zetten en ze zullen weer gaan groeien!
Bevroren groente/ fruit zijn na het ontdooien dood.
En zullen heel snel bederven, bij het opnieuw invriezen en/ of wecken is de kans groot dat het al begonnen was te bederven.
Dat kun je echter niet zo maar zien.
Dus nooit ontdooide groente opnieuw invriezen of wecken.