Helpt warme melk of chocolade melk echt als je wilt slapen?

En wat helpt anders nog meer om sneller in slaap te komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

In warme melk (evt met honing) , zit een stofje dat je slaperig maakt.
Nog andere tips :
* een warm bad nemen met lavendelolie (ontspant)
* een vast ritme in je dagen hebben - elke dag op dezelfde tijd naar bed
* een "slaapritueel" hebben wat je elke avond doet - lichten uit, hond uitlaten, douchen enz.
* rustige muziek luisteren, evt cd met natuurgeluiden
* een avondwandelingetje maken
* na 14.00 uur geen cafeïne-houdende dranken meer drinken
* een lijstje maken met dingen die je morgen niet mag vergeten (opschrijven!!)
* mediteren
* zo'n 4 uur voordat je wilt gaan slapen geen zware maaltijden meer eten
* je slaapkamer koel houden - niet warmer dan 18 graden
* zorgen dat je slaapkamer goed donker gemaakt kan worden
* zo min mogelijk elektrische apparaten dichtbij je bed hebben
* niet in bed tv kijken
* een niet-spannend boek lezen

* over een alcoholisch nachtmutsje zijn de geleerden het niet eens. Je ontspant er wel van, en valt ook snel in slaap, maar sommigen zijn van mening, dat de kwaliteit van je slaap minder wordt, en de cyclus van REM/ droom/diepslaap er nadelig door beïnvloed wordt

* en de leukste : een gezellige vrijpartij ;-))))

Truste.....

Toegevoegd na 2 minuten:
ik vergeet er nog één : in de buitenlucht sporten of werken - zorgen, dat je lichamelijk ook moe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die vrijpartij!

Andere antwoorden (2)

Volgens mij heeft (warme) melk een kalmerend effect en heeft b.v. yoghurt dat ook. Dat zou je dus ook kunnen nemen voor het slapen gaan. Chocolademelk kun je beter niet nemen, want daarin zitten volgens mij juist opwekkende stoffen. Bovendien ligt het zwaar op de maag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
warme melk heeft me nog nooit geholpen. Maar wat wel echt helpt zijn sommige binaural beat cd''s . Binaural beats beinvloeden het tempo van je hersengolven. Deep relaxation van anna wise of van paul scheele kunnen je zo relaxed krijgen dat je heel makkelijk in slaap valt.