Hoeveel calorieën zitten er in een bekertje automaten-tomatensoep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi woord, automatentomatensoep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook nog anders: tomatenautomatensoep...maar die is toch minder :))

Het beste antwoord

Hee, wat raar, ik kreeg hem als gesloten vraag ! Maar bleek wel te kunnen reageren - weird. Bij deze dan.

Dat hangt natuurlijk van de soort soep af ; bouillon heeft beduidend minder calorieën dan romige soepen. Maar gemiddeld is het rond de 45 tot 50 kc per bekertje.

Op de link een uitgebreide calorielijst van zo ongeveer ALLE voedingsmiddelen ; de cup a soup staat op pagina 20 van de letter C.

Maar pas op : soep is wel heel erg zout. Het is aantrekkelijk als je af wilt vallen er veel van te 'eten', maar door het hoge zoutgehalte is dat niet per definitie gezond. Hou het op 1, hooguit 2 bekertjes per dag (al is dat waarschijnlijk al aan de ruime kant).

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, per 100 ml (voor je je te slank rekent).
In een automatenbekertje gaat meestal ca 200 ml, dus rond de 80-100 calorieën. Nog steeds een verantwoord tussendoortje. In bouillon zitten er ongeveer 15 tot 20 trouwens. Vele malen 'slanker' nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

48. En als je kop 2x zo groot is 96.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet zo'n grote kop hoor! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het aantal calorieen heeft echt helemaal niks te maken met hoe groot de beker is, en des te meer met hoeveel tomatensoep je er in doet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel een heel klein (half) bekertje, hoor.
In een portie (een kop) soep uit de automaat, zitten ongeveer 85 Kcal.