Popcorn is aardig op weg om het nieuwe gezondheidsvoedsel te worden. Zeker nu blijkt dat het helpt tegen de pijnlijke verteringsziekte diverticulitis. Je hebt 28 procent minder kans op de ziekte, als je regelmatig popcorn eet. Maïs zou een ontstekingsremmende werking hebben. Daarnaast zitten er vezels in popcorn en bevatten ze in principe weinig calorieën.

Maar...
De manier waarop je de popcorn klaarmaakt bepaalt of het een do of een don’t is. Bereid in boter met een behoorlijke schep suiker draagt het niet echt bij aan een goede gezondheid of slank figuur. Ook veel zout is niet gezond.

Dus...
Bereid in olijfolie met een klein snufje zout of zonder zout is het een gezonde snack.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zij zegt :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Het is wel weer "gepoft" in olie, dus in die zin weer niet. En lekker suiker/zout er overheen. Heerlijk, maar niet te veel, da's nooit goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat het , na ongezouten noten en knabbelspul in de vorm van komkommer, bleekselderij, radijsjes en zo, de gezondste snack is - beter dan chips en zo, vooral ook omdat het best "vult", dus je eet er automatisch ook minder van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het wel ik heb er letterlijk een paar maanden op geleefd dus. En het vult niet hoor het geeft echt niet zo snel een vol gevoel en ik kan het weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt er hartstikke verstopping van als je er teveel van eet. Bovendien wordt het in olie gepoft en dat is weer vet.
Al met al niet zo gezond dus.
Evengoed schijnt het altijd nog minder slecht te zijn dan een zak chips openrukken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Popcorn bevat vitaminen en mineralen, eiwitten en voedingsvezels dus het is zeker niet ongezond. Zoals eerder al gezegd is, is de wijze van bereiden van belang.