Wat voor recept weet jij met banketbakkersroom erin?

We hebben inmiddels zo'n pakje met poeder (melk toevoegen en je hebt banketbakkersroom), en ik zou er graag iets mee gaan doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (10)

Lekker met Vegter rolletjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf roombroodje maken met zacht wit bolletje

Toegevoegd op 22-06-2009 18:59:24
Nog een lekkere: bakjes maken van filodeeg, dan die room er in en daar bovenop vers fruit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er soesjes mee vullen. Genoeg recepten te vinden op internet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van die ijspijpjes mee vullen.
of zelf soesjes mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een cake in een taartvorm, snijd deze horizontaal door. Smeer een lekkere dikke laag banketbakkersroom op de onderste laag, en leg de bovenste laag er op. Smelt 300 gram chocolade, en smeer de taart er op de hele boven- en zijkant mee in. Laat de chocolade hard worden, en garneer het geheel met flinke dotten slagroom!
Succes verzekerd!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appelkruimeltaart met banketbakkersroom

Deeg in het bakblik doen, banketbakkersroom over het deeg verdelen. Appelvulling erover en rest van het kruimeldeeg verdelen over de bovenkant. Erg lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super simpel: een pudding broodje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je echt een eerlijk antwoord mag geven: Doe het niet. Gooi het pakje in de prullenbak en ga aan de slag met echte banketbakkersroom. Die pakje zijn zo vies en het zó simpel:

2 eidooiers,
50 gram fijne tafelsuiker (desnoods witte basterdsuiker)
1 zakje vanillesuiker,
30 gram bloem,
2,5 dl melk

Klop de eidooiers met de fijne- en vanillesuiker met een garde tot een créme. Zeef (belangrijk!) de bloem erdoor en klop tot glad mengsel.

Breng de melk aan de kook in een pan met dikke bodem. Giet de kokende melk bij het dooiermengsel en roer. Doe het mengsel terug in de pan en breng het op laag vuur aan de kook. Ongeveer 5 min. doorkoken.

Vervolgens kan je het gebruiken in de ideën die hier al zijn genoemd. Zorg altijd dat de basis goed is ;o)

Als je dan toch bezig bent kan je net zo goed berliner bollen maken met de vulling. In de bron een recept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker!!! wanneer zijn ze klaar? we stappen nu in de auto...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha ha, maar echt, dat van die pakjes wil je niet ;o)
Taart met fruit.
Bak eerst een bladerdeeg, dan doe je er banketbakkersroom op en versier je het met allerlei fruit.
Plaatje bij antwoord