Voor het maken van rookworst wordt een varkensdarm gebruikt. De darm van een varken is ongeveer 13 meter lang en zit helemaal opgerold in de buik. Wanneer je deze darm gaat vullen met vlees/worstdeeg gaat deze als vanzelf krom staan.

Om een rookworst te maken wordt de lange darm gevuld met vlees/worstdeeg en steeds in stukjes gesneden. Vervolgens worden de uiteinden met behulp van touwtjes aan elkaar gebonden en worden de worsten opgehangen. Daarna worden ze gedroogd, gerookt en verpakt. Op deze wijze is dus de bekende U-vorm rookworst ontstaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

rookworsten zijn niet altijd krom kijk maar op het plaatje in de bijgevoegde link
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat ze tegenwoordig nog steeds krom zijn dat is van ouds her .het verhaal van de varkens darm klopt.