Wat is het slechtst voor je tanden.

qua eten en drinken dan, en ik bedoel niet een hamer ertegen slaan voor de grappen makers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi... die hamer....

Het beste antwoord

Als je de hele dag door kleine beetjes eet. Elke keer krijgen je tanden een behoorlijke klap te verwerken. Regelmatig eten, en weinig frisdrank drinken, zorgt voor minder van deze aanvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ik denk cola. Heel erg veel suiker, koolzuur, antioxidanten en weet ik veel wat voor troep nog meer.

Toegevoegd op 17-06-2009 16:46:43
Verse sinaasappelsap ook geloof ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
las ze terwijl ze haar cola achterover sloeg oops
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hoppaflood: Je moet niet te veel dingen uit het 'broodje-aap' verhaal opnoemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antioxidanten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er dan, Starbess? @mmm, ja, antioxidanten zitten er ook in. Anti roest is ook een antioxidant en als je ziet wat er met munten gebeurd die je in cola gooit dan vrees ik het ergste voor mijn tanden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antioxidanten zijn belangrijke stoffen voor een gezonde stofwisseling van het lichaam en zijn dan ook in alle cellen aan te treffen.
Antioxidanten zijn o.a. te vinden in groenten, fruit en noten. Het eten van veel groenten en fruit heeft wel een aantoonbaar levensverlengend effect. Bron: Wikipedia
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ze zitten ook in cola. niettemin, ik was in de war met iets anders. ik denk vandaag niet zo helder. zware hooikoorts aanval... :(
Zoet en zuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles waar suiker in zit is slecht voor je tanden. Behalve als je die 's nachts in een bakje water legt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat zuur is. Fruit, vruchtensappen, cola en andere frisdranken, vooral als je de hele dag door drinkt. Drink je daarentegen alleen maar water, dan kun je je qua eten een hoop permitteren en tanderosie een heel eind weten te voorkomen. Teveel poetsen is trouwens ook niet best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom vergeet je dan de koffie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat koffie zelf niet slecht voor je tanden is; dat hangt af van of je er suiker in hebt of niet. Koffie met suiker is natuurlijk ook niet goed. Niet zo erg als cola, maar suiker is suiker.
laatst struikelde een vriendin van mij over haar nieuwerwetse sandalen en dat was betrekkelijk slecht voor haar tanden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk: voor 't slapen gaan niet je tanden poetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals gezegd: Producten met veel zuur (zoals citrusvruchten) zijn de pest voor je tanden.

Producten met veel suiker stimuleren de groei van bacterien die zuren uitscheiden en daarmee je tanden aantasten.

Een derde punt is het te snel na het eten tanden poetsen. Je glazuur wordt wat zachter tijdens het eten. Met poetsen kan je daardoor je glazuur beschadigen. Wacht minimaal 30 minuten na het eten met poetsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een tandarts is Ice Thee het meest gevaarlijke geodeje in de voeding. En natuurlijk alle snoepgoed en NOUGAT en kreeftepoten om je tanden stuk te bijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je tandvlees lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk vooral plakkerig snoepgoed met veel suiker dat tussen je tanden gaat zitten en er moeilijk tussenuit te krijgen is. Bijvoorbeeld toffee en bepaalde soorten (fruit)drop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Citroen zou het tandglazuur afbreken en van antibiotica krijg je grijze verkleuring.Verder zijn koffie en nicotine niet echt aan te raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Suiker en ook frisdranken. Maar het slechtst zijn de zgn. breezers Door de lage pH-waarde in combinatie met katalyserende stoffen als koolzuur en alcohol zijn breezers grote veroorzakers van tanderosie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoet en zuur. Maar vooral langzaam zoete dingen drinken als Yoki of Cola is finest voor je gebit zegt mijn tandarts. Hij heeft liever dat ik een glas cola in ene opdrink dan dat ik steeds kleine slokjes neem, volgens hem krijgen je tanden dan steeds een 'klap' bij ieder slokje. En vooral niet je tanden poetsen korter dan een uur na het eten of drinken, dan poets je het zoet of zure in je tanden (glazuur)....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
roken doet ook niet veel goeds met je tanden .. en alle frisdranken ongeveer ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die spuitjes met heel erg zuur water met veel smaakstof. Je kunt ze halen bij de jamin (voor degenen die het willen uitproberen niet aanbevolen)