Smaak heviger?

Ik heb een vraagje voor mijn gevoel is mijn smaak iets aan het veranderen ik vindt zoete dingen ineens veel zoeter en zure dingen veel zuurder heeft iemand een idee hoe dit kan komen? (ik ben niet verkoude geweest) Dus de smaak is in alles een stuk heviger geworden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Dit kan een natuurlijk proces zijn, maar als het een plotselinge omslag is, zou ik toch eens bij een huisarts langslopen, want het kan ook zijn dat je iets onder de leden hebt. Er zijn verschillende ziekten die smaakverandering met zich meebrengen, maar het kan er ook aan liggen dat je meer van een bepaald product consumeert dan eerst, waardoor je smaaksensatie relatief anders is komen te liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je recent gestopt betn met roken / koffie drinken zou dat hiertoe bij kunnen dragen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je smaak veranderd in je hele leven een aantal keer een beetje. Dat gebeurt gewoon en hoeft verder niks te maken te hebben met je eetpatroon.

Toegevoegd op 16-06-2009 15:40:54
Ik geloof dat dit ongeveer om de 7 jaar gebeurd, maar verwijt me het niet als ik ernaast zit. :P

Het kan trouwens ook te maken hebben met stoppen met roken of medicijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere mondhygiëne kan invloed hebben.
Anders gaan eten of meer tijd ervoor nemen idem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebruik van zout heeft ook een grote invloed op je smaak. Wanneer je gewend bent veel zout te eten (bv vaak koken met zakjes Knorr en Maggi ed) raak je hieraan gewend en vervlakt je smaak. Ga je dan ineens weer minder zout eten proef je weer meer, dus intensere smaken.

Verder van invloed medicijnen, koffie, ziekte, roken...