Bittere metaal smaak in m'n mond na het eten van pijnboompitten

Sinds vanmorgen heb ik echt een super smerige bittere metaalsmaak in m'n mond. Na wat googlen kwam ik erachter dat dit door het eten van pijnboompitten zou kunnen komen.

Nu vroeg ik me af hoe het komt dat dit pas na 3 dagen opkomt.
Ook las ik dat het wel 2 weken kan blijven duren, dus zou ook graag willen weten hoe het weggaat..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
paulus811
14 jaar geleden
Wat een moment van herkenning! Ik had de metaalsmaak deze week ook en zou nooit de link met pijnboompitten gelegd hebben, maar t klopt wel. Ik wilde de tandarts al bellen. Goeie vraag!

Het beste antwoord

Triglyceride zorgt hiervoor:

http://en.wikipedia.org/wiki/Triglyceride

Toegevoegd op 11-06-2009 13:46:33
en het was al gevraagd overigens, uitgebreider antwoord staat daar...

Toegevoegd op 11-06-2009 13:46:48
http://www.goeievraag.nl/vraag/teveel-pijnboompitten-eet-verstoorde-smaak.2095
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zie een eerder gestelde vraag hierover en zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe je van die smaak af komt geen idee, maar al wel een tip. Gebruik noooooit pijnboompitten wanneer je ze nog niet geroosterd hebt! Dit doe je gewoon in je hapjes pan, let wel! Je hoeft geen olijfolie in de pan te doen en blijf bij de pan, want ze branden zomaar aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eet geen pijn boompitten ik heb dat ook gegeten en ik had dat dus er zit wat in wat dat