Wat is jou top 3 zinloos supermarkt koopgedrag

wat zijn nou die dingen die je meestal koopt die je eigelijk niet nodig heb.

nummer 3 brood. neem elke dag mee maar gaat niet elke dag op
nummer 2 chips. thuis aangekomen bleek ik het nog te hebben.
maar mijn nummer 1 is wel kinder potjes zitten er 2 in neem er elke dag 1 mee. gevolg veel te veel potjes in huis.

en jij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga je echt élke dag naar de winkel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vreselijk ik weet het maar ja elke dag.

Het beste antwoord

Ik heb geen top-3 van zonloos koopgedrag in de supermarkt, want ik hoef alleen maar het karretje te rijden en de tassen in de auto te laden.

Maar als ik zou mogen kiezen dan zou ik de volgende zinloze produkten aanschaffen;

3: melkchocolade (ik houd van puur in alle opzichten)
2: zuurkool (ga ik echt niet opeten als ik wat anders in huis heb)
1: maandverband (ik heb het gelukkig nog nooit nodig gehad)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo rolbevestigend ;o)

Andere antwoorden (21)

3. repen chocolade, vooral die wat zo strategisch bij de kassa liggen

2. pennen of papier. Nog een hele berg, wordt toch meegenomen.

1. Yoghurt. Ik neem vaak een pak mee, waarvan de helft maar op gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 Coca Cola
2 Chips
1 M&M's

Toegevoegd op 10-06-2009 15:04:38
Voor de rest haal ik alleen wat ik echt nodig heb...

Toegevoegd op 10-06-2009 15:04:39
Voor de rest haal ik alleen wat ik echt nodig heb...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vroeger altijd boeken, als er bij de AH weer wat boeken afgeprijst waren...
Maar ondertussen heb ik nog zo'n veertig ongelezen boeken thuis liggen... Nu pak ik ze nog steeds, stop ze in mijn winkelwagen, sta bij de kassa, bedenk me bovenstaand feit, loop terug en zet boek terug.

Verdere nutteloze dingen koop ik eigenlijk niet. Wat ik koop verbruik ik ook.
Hooguit laat ik me af en toe verleiden tot zo'n chocolat-bar bij de kassa... Even lekker, maar duur en slecht voor je gezondheid :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
3. pepervaatjes. Denk :"die heb ik niet ";dus teveel in huis
2. ijs
1. chips
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
1. Wijn
2. Bier
3. Whisky
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha echt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie een patroon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet nodig om in leven te blijven. Drugs vind ik in het algemeen vrij zinloos toch.
Ik koop altijd te veel vegaburgers (of tahu, of tempeh). Ik heb altijd een voorraadje, maar kom er heel vaak na een poos achter dat de helft al over datum is.

Brood gaat bij mij ook nooit op.

Nummer drie is yoghurt. Die koop ik en dan vergeet ik dat ik yoghurt heb gekocht. Na een week kom ik er dan ook weer achter dat de datum voorbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yoghurt kun je over de datum ook wel eten joh, het is toch al zuur. Ik eet het gerust nog als het een week over de datum is, smaakt prima! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt. Ik laat mijn yoghurt ook wel eens over de datum gaan, is prima te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens een keer een "goede" voedselvergiftiging opgelopen, sindsdien vind ik het wat moeilijk om die houdbaarheidsdatums te negeren... :-(
Ik koop vaak te veel vlees. Stop het allemaal in de diepvries en daar blijft het vervolgens wekenlang liggen.
Ik denk vaak: Ach, komt van de week wel op.. Maar dan vergeet ik het weer te ontdooien of vergeet ik na een tijdje dat ik nog vlees in de diepvies heb..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. En dan wacht je te lang en kun je het alsnog weggooien ; dood- en doodzonde, maarja, die aanbiedingen soms he......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had gisteren vlees uit de vriezer bij mijn buurvrouw (82) gepakt zodat ze dat sávonds kon eten. het karbonaadje dat ik ook tegen kwam was verlopen in oktober 1991
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHAHA! Dat zoiets kan gebeuren, dat snap je toch niet!
batterijen, lampen en snoep.

Snoep heb ik niet nodig maar ligt dicht bij
de kassa en is (te) verleidelijk.
Batterijen en lampen, ik denk met name altijd dat
ik batterijen tekort kom. Het is een tic van mij
om regelmatig batterijen te kopen.

Die angst dat je zonder komt te zitten, zit bij jou,
volgens mij, in de potjes kindervoeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +1
Grappig dat je deze vraag nu stelt. Ik ben vanochtend bezig geweest met het uitmesten van mijn keukenkastjes... ik heb met schaamrood op mijn wangen een halve vuilniszak weg moeten gooien omdat ze over datum waren.

De absolute top 1 (is vanochtend gebleken) dat ik veel te vaak zakjes kaassaus e.d. koop. En de pakjes Knorr (bloemkoolschotel, Hollands Pannetje etc.) staan op een goede tweede plaats. Suiker als derde.

Vanuit de gedachte 'het is altijd handig om in huis te hebben' neem ik ongemerkt dingen mee waar mijn kast al van volstaat... absoluut zinloos en ook nog eens geldverspilling als je het uiteindelijk weg moet gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha lekker eerlijk, kassaus bah ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
3. Mega-verpakking WC papier (leggen we op zolder en vergeten zo de voorraad)
2. Blikvoer (we kopen het om snel iets te kunnen maken, maar we vinden het niet lekker, dus meestal gaat het na de uiterste datum ongeopend de prullenbak in).
1. Tasjes bij de kassa (meestal ligt de tas nog in de auto)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die eeuwige tasjes is een goeie. ik denk dat ik hier een kast heb met meer dan 100 erin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de tasjes. Die neem ik ook altijd mee, terwijl ik er thuis echt heeeeeeeeel veel heb.
Af en toe geef ik ze op school af, want dat is wel eens makkelijk als de kids hun kastjes moeten uitruimen en alles mee naar huis moeten nemen. Zijn ze altijd erg blij mee. In ieder geval beter dan weggooien.
3. Afwasmiddel, terwijl ik een vaatwasser heb en nog 3 flessen op voorraad.
2. WC papier, vooral als die grote pakken in de aanbieding zijn, en o jee waar rruim je ze dan weer op
1. Voorgebakken stokbrood, zo handig voor de zondag maar als ik het wil gebruiken over de datum en met groene stippen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zondag naar de winkel te gaan, niet om een goede reden, maar alleen omdat die dan op koopzondag open is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaak neem ik me vol goede moed voor nu toch eindelijk eens wat gezonder te gaan eten, en koop ik groente en fruit.
maar ik lust amper groente of fruit, dus slik ik maar weer wat vitaminepillen en gooi de boel half verrot weg....*schaam*
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ik heb niet echt een top 3, maar toetjes is sowieso de meest zinloze.

Eigenlijk altijd als ik een pak vla of yogurt mee neem blijft het in de koelkast staan tot het groen is.

Opzich neem ik het nu ook bijna nooit meer mee, maar toch soms zie je ineens appel-kaneel wintervla en denk je mmm lekker. Maarja dan eet je het 1 keer en de rest staatr weer veel te lang.

Zinloos en geldverspilling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als ik honger heb en zonder boodschappenlijstje dan overkomt me dat wel eens.

Verder gebruik ik een extra groot vriesvak bovenop mijn koelkast voor brood en groenten en eigenlijk alles wat ingevroren kan worden. Het is ook mijn noodvoorraad voor als ik geen tijd of zin heb om (zinloze) boodschappen te doen.

Het overkomt me bijna nooit.

Toegevoegd op 10-06-2009 16:16:54
Een pak eierkoeken was het laatste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.Voorverpakte vleeswaren,altijd handig om na de houdbaarheidsdatum je vuilnisbak mee te vullen....
2.vlees dat in de vriezer verdwijnt en waar ik pas bij de volgende ontdooiing van de vriezer achter kom dat ik het ooit gekocht had.
3.vuilniszakken/broodzakken/diepvrieszakken,kortom een plank vol met alleen maar zakken,....daar zakt toch je broek van af..

Toegevoegd op 10-06-2009 16:33:04
nu ik het zo bekijk, heeft nr 3 toch wel nut om nr.1 in te gooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het algemeen heb ik te weinig in huis. De ene week zijn de kinderen er wel, de andere week niet, dus dat is heel verschillend boodschappen doen.
Melk, brood, yoghurt, frisdrank, altijd te weinig van.

Maar waarvan ik erg veel heb staan is:
3. Roerbakolie (gebruik het niet zo veel, maar denk altijd dat het bijna op is)
2. Bakmixen (denk in de winkel altijd: leuk voor van het weekend, maar daar komt nooit wat van)
1. Sauzen in een fles (voor bij de bbq. Iedere keer koop ik weer nieuwe als we eens bbqen. Kan er ook altijd erg veel weggooien in de loop der tijd)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder moet altijd a-merken hebben, maar dat vind ik in vele gevallen onnodig. de c100 cola is net zo lekker als pepsi, vandaat dit top 3'tje

3. pepsi cola
2. a-merk koekjes
1. lays chips, AH en c1000 merken zijn lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik lekkere trek heb en ik loop door een winkel gooi ik van alles wat ik op dat momend lekker vind in me kar !meestal als ik weer thuis ben verdwijnt het in de kast en word vergeten tot het oud is en wegooien kan !!beetje jammer maar doe het onbewust !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn probleem is niet zozeer het eten dat ik koop; dat gaat over het algemeen wel op. Maar ik ben verslaafd aan het kopen van goedkope t-shirts, b.v. bij, Zeeman, Wibra of op de markt. Heb er, o schande, inmiddels meer dan 50!!! Ben nu heel streng tegen mezelf geworden en laat, weliswaar met spijt, alle aaanbiedingen liggen. Dit jaar nog geeneen gekocht, jippie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kopen elke dag een vers brood maar we geven de overschot aan de dieren, niet echt zinloos dus.
Wat wel vrij zinloos is dat ik soms slaatjes koop die ik na lezing thuis van wat erin zit regelrecht in de vuilnisbak kieper.Dat heb ik ook soms voor met koekjes en vruchtensappen waarin dan allerlei troep zit die er niet in thuishoort.