De reden is dat mensen niet meer gewend zijn aan verse doperwten. Smaak wordt net als vele andere dingen aangeleerd. Sommige mensen, jij bijvoorbeeld, hebben dit hele leerproces gemist. Waardoor wanstaltige creaties tegenwordig goed verkocht worden zie; macdonalds, aardappel anders etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat ze in een substantie zitten waar smaakversterkers en suiker inzit en vers dan zijn ze gewoon puur zonder die meuk erbij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmmmm, over smaken valt te twisten.

Ik denk dat bij een potje extra suiker wordt toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Smaken verschillen, persoonlijk ben ik het niet met je stelling eens.
Het verschíl in smaak komt van het pasteuriseren, waarbij de doperwten al worden voorverhit. Als je verse doperwten zou koken en deze goed vacuum verpakt een week laat staan komen ze qua smaak al een stuk dichter in de buurt van erwten uit pot.

Hiernaast worden erwten niet in zuiver water maar in water met conserveringsmiddelen en -soms- zouten geconserveerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat komt omdat je gewend bent aan die smaak. Als je voortaan alleen nog maar verser doperwten zou eten, en over 3 jaar weer eens een pot openmaakt, dan vind je die minder lekker dan verse.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die zijn niet lekkerder,alleen weten veel mensen de originele smaak niet meer,doordat er allemaal toevoegingen in de pot gedaan zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dat doperwten in pot nog verser zijn bewaard daan verse doperwten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat jij geen smaakt hebt.