Waar op letten bij het kiezen van een blender?

Er zijn veel soorten blenders, hoe weet je welke functionaliteiten je nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ga eens langs bij je vrienden en kijk wat voor blender zij hebben, probeer hem eventueel eens uit.

Bij de aankoop van mijn blender vond ik het belangrijk dat hij een lichte voet had, zodat ik hem gemakkelijk kan wegzetten.

Dit artikel: http://nl.minitea.be/eten-en-drinken/hoe-een-goede-blender-kiezen-artikel23.html geeft nog meer tips in die stijl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk allereerst naar je gebruik. Af en toe een fruitshake, dan kan je kiezen wat je mooi vindt.
Ga je meer voor ijsblokjes crunchen, soepen pureren, en veelvuldig gebruik, kies dan voor een solide machine met sterke motor. Zo'n apparaat is vaak wel behoorlijk zwaarder, dus minder makkelijk weg te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een product zoals een blender moet aanschaffen gebruik de volgende bron. Deze heeft mij altijd zeer goed geholpen bij het maken van keuzes.

Toegevoegd op 02-06-2009 15:58:12
Er staat zelfs een uitgebreidde beschrijving bij van alle functies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zelf een blender nemen met een glazen beker zodat je er ook warme vloeistoffen in kunt verwerken.

Daarnaast zijn de mesjes belangrijk: kan je ze eruit halen en eventueel slijpen?

Als je een blender heel vaak gaat gebruiken zou je in een kookwinkel kunnen kijken. Deze hebben vaak ook professionele blenders die steviger zijn. Voor af en toe gebruik zal je ook bij de blokker terecht kunnen (bij wijze van spreken).

Kijk ook eens op vergelijkingswebsites zoals Kieskeurig (zie bron). Dan heb je zowel de specificaties, foto's, prijs als ervaringen van mensen bij elkaar staan.