Het is niet per definitie slecht.
Het is wel zo dat het meeste fastfood veel verzadigde vetten, overbodige suikers en een overschot aan zouten bevat. Het heeft daarintegen weinig vitamines en vezels. Op zich is dat geen gezonde verdeling van voedingsstoffen, maar zolang je niet te veel fastfood eet en verder gezond eet is dit geen enorm probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stilt niet echt je honger op langere termijn, omdat het te vet is... Dus je kunt er veel te veel van eten met alle gevolgen van dien... obesitas als gevolg...
Maar het is dik overtrokken om het als soort voedsel slecht te noemen, met beleid kan een frietje met toch goed voldoen...
Wellicht is de overtuiging dat het slecht is, slechter dan dat het voedsel slecht is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens Xinix, Als het om energie gaat vergelijk dan eens een broodje gezond (kaas, ham, salami, boter, ei, sla, komkommer) met een broodje kroket. Het broodje gezond bevat veel meer energie (kJ) dan het broodje kroket. Maar het broodje gezond vult veel meer (en langer) en levert ook veel meer voedingsstoffen en vitiamines.
Fastfood zelf is niet slecht mits je het met mate gebruikt (zoals bijna alles). Wat mij tegen de borst stuit is dat de reclame van deze fastfood restaurants enkel en alleen gericht zijn op kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is fastfood voedsel dat snel bereid is. Volgens deze definitie niet slecht, want je kunt ook een salade snel bereiden. Echter de werkelijke producten die als fastfood verkocht worden zijn meestal hamburgers, kroketten, shoarma, friet, etc, etc, oftewel de vleesproducten met veel verzadigde vetten en weinig vitaminen. Met name de verzadigde vetten zijn erg ongezond omdat ze leiden tot een hoog cholesterolgehalte en tot overgewicht. Uiteindelijk is dit slecht voor het hart. Een indirecte reden waarom fastfood slecht is is dat het te vaak gegeten wordt door mensen die er een slechte levensstijl op nahouden. Mensen die de tijd en moeite niet nemen om gezond te koken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fastfood kan veel goede voedingsstoffen bevatten; als conserveringsmiddel wordt vaak citroenzuur gebruikt (veel vitamine C), onmisbare koolhydraten zijn vaak rijkelijk aanwezig en ook veel vetten die je nodig hebt.
De verdeling pakt wat ongunstig uit als fastfood de hoofdmoot van je voedingspakket is, dan krijg je eerder problemen dan met een wat meer uitgebalanceerd pakket.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fastfood waar het volgens mij om gaat is kant zijn kant en klaar maaltijden die veel vet als smaakstof bevatten.
Vet is niet goed als je er teveel van gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er ziten veel veten in die niet zo good voor je zijn