Omdat ze er dan niets meer aan verdienen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor de dingen die ze eten. Veel voeding hoeft helemaal niet ongezond te zijn zolang je er maar niet teveel van eet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het een groot goed is dat mensen zelf beslissingen kunnen nemen, en een totalitaire staat die voor ons bepaalt wat wel en niet kan, wel en niet gezond is, om welke grappen wij mogen lachen en wat voor kapsel wij moeten nemen niet een staat is waar ik in wil leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom wel? Af en toe ongezond eten is geen probleem. Zolang je t maar niet elke dag doet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat je eerder moet stellen dat mensen die niet nadenken en zomaar kopen en eten waar ze zin in hebben zonder over de consequenties na te denken verboden zouden moeten worden.

En niet de uitbuiters daarvan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Reclame voor ongezonde voeding hoeft niet verboden te worden als de consument zich maar bewust is van zijn eetgedrag. Goede voorlichting over voeding is belangrijker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen dat zien als betutteling. En aangezien er volgens velen al zoveel betutteld wordt...daarnaast hebben mensen kun eigen verantwoordelijkheid over wat ze met zo'n reclame doen. Je hoeft het niet te kopen en te eten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ieder individu is zeer wel in staat te beoordelen of hij/zij ongezond voedsel tot zich wil nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Reclame voor ongezonde voeding hoeft niet verboden te worden als de consument zich maar bewust is van eetgedrag. Goede voorlichting over gezonde voeding is belangrijker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ieder individu is zeer wel in staat te beoordelen of hij/zij ongezond voedsel tot zich wil nemen. Bovendien kan ongezond voedsel wel heel lekker zijn!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrijheid van meningsuiting. Nederland heeft dat hoog in het vaandel.

En trouwens, wanneer iets verboden is, wordt het vaak per definitie aantrekkelijk. Zo werkt onze geest nu eenmaal. Verbieden zou een averechts effect kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ongezonde voeding bestaat niet. Alleen de mate waarin je het consumeerd kan ongezond zijn. En dat is de verantwoordelijkheid van de consument.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ongezonde voeding bestaat niet. Wel een ongezond voedings- of leefpatroon. Water is ook giftig als je er teveel van binnenkrijgt. Wij, de consumenten, zijn niet gebaat bij een reclameverbod. Wel bij meer informatie die leidt tot meer bewustwording.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat niet te bepalen is wat ongezonde voeding is.

Ik maak dit duidelijk met twee voorbeelden:

1. ik eet iedere dag 's morgens volkorenbrood met tomaat (zeer gezond) en doe daar voor de smaak een mespuntje mayonaise op (heerlijk). Mayonaise wordt in zijn algemeenheid gezien als ongezond maar bij matig gebruik stimuleert het mij dit gezonde volkorenbrood met tomaat te eten.

2. rauwkost is erg gezond, maar als je dit gezonde voedsel eet zonder verder iets erbij een maand lang dan gaat het echt mis met je gezondheid.

Gezonde voeding is gevarieerde voeding en moet ook lekker zijn. Gewoon dus doorgaan met reclame voor mayonaise, sla, komkommer, zure haring en chocolade.