Mogen presentatoren/medewerkers van de publieke omroep meer verdienen dan Balkenende?

Deze week stonden de kranten er vol van. Presentator 5 (meneer van Nieuwkerk) van de VARA verdient meer dan 4 ton en voorzitter/presentator BNN Patrick Lodiers
Vind jij dat presentatoren dat mogen verdienen of zal ook dan de balkenende norm moeten gelden met het risico dat je pareltjes gaan verkassen naar de commerciëlen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stom van me, niet gelezen, ik zit doodleuk hetzelfde te vragen verderop +1 en met excuses.

Antwoorden (7)

Bij de publieke omroep mogen ze dat niet, er is een max ingesteld en niemand mag in feite boven die max komen, maar dat is theorie, in de praktijk komt daar niets van terecht...

Sterker nog ik geloof niet dat Balkenende zich aan de Balkenende norm houdt, hij heeft in mijn vermoeden neveninkomsten die nergens op papier staan, of bonussen die later uitgekeerd zullen worden...

Commerciëlen de naam zegt het al... Met geld koop je alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wat mij betreft wordt hun salaris tot nul teruggebracht en de publieke omroep afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als deze presentatoren zichzelf terugverdienen middels hogere advertentieinkomsten, dan zie ik geen bezwaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind die Balkenende norm sowieso een kul verhaal. Waarom hangt de hele wereld zo aan geld. Who cares dat het zo werkt. Sinds wanneer is geld zo belangrijk.

We hebben een cultuurgoed uit te dragen in Nederland en dat de een daar wat sterker in is dan de ander lijkt me evident. patrick Lodier is geen goed voorbeeld overigens. Maar hoe je het ook went of keert verrijkt de publieke omroep wel het televisieaanbod op een wijze die toch beduidend anders is dan de commercielen dat doen.

Wat dacht je bijvoorbeeld van enigszins opinieloos nieuws.
Nee, Nederland moet eens ophouden te zeuren over wat pietje of jantje verdient. Zo werkt de wereld nou eenmaal en er is geld zat. Drukte om niets. Createiven moeten een beetje vrij zijn in hun gedachten en daar horen geldzorgen niet bij vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen mag van mij meer verdienen dan Balkenende. Die wanprestaties die hij levert..

Als de vara dit niet betaald en een andere omroep hen meer betaald dan vertrekken ze simpelweg.

Dit is een maatschappij vol specialisaties en behoeften. Hier wordt ook voor betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom verdient een Albert Verlinde 9 ton per jaar? Hij zit bij een commerciële omroep. Ik vind best dat mensen meer mogen verdienen in de publieke sector. Als is het maar om deze talenten vast te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar wel!
Daar heb ik trouwens vanmorgen nog een leuk filmpje van gezien:
http://www.depers.nl/buitenland/307485/Hypocriet.html

Als de onder vuur liggende politicus de rollen eens omdraait en de presentatrice aanvalt op haar salaris, dan is het interview opeens vrij snel afgelopen.
(voor wie het hele interview te lang duurt, actie zo ongeveer vanaf 4:40)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuk filmpje.