Waarom mogen wij niet bij België in de halve finale zitten en de Baltische staten wel allemaal bij elkaar bij het Eurovisie Songfestival?

Is dat niet vals spelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien is het inderdaad wel concurrentievervalsing. Maar er zal wel eerlijk geloot worden neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was er niet gewoon geloot?
Nederland had in ieder geval een zgn. wildcard waardoor ze zelf mochten bepalen als hoeveelste ze wilden zingen.

Toegevoegd op 15-05-2009 00:22:19
Het shinet dat ze eruit liggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tussen vraag, hoe zijn ze aan de wildcard gekomen. M.a.w. wanneer heb je hier recht op ?
Is loting geweest, gevonden op internet:

"De Toppers zullen op donderdag 14 mei als laatste aantreden in de tweede halve finale. Dat wees de loting vanmiddag in Moskou uit. Nederland kwam als eerste uit de envelop en mocht daarmee zelf de startpositie kiezen. Zoals verwacht werd Georgië niet meegenomen in de loting, waarmee de terugtrekking/diskwalificatie een feit is. België moet als derde aantreden op 12 mei."