Welke dag van de week is het beste om een persbericht te zenden?

Zodat je persbericht het beste opvalt uit de honderdeen e-mails die een krant, TV of radiostation krijgt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste dagen zijn dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

6. Het uitbrengen

* Het tijdstip van uitbrengen van een persbericht wordt in eerste instantie bepaald door het moment waarop het nieuwsfeit waarover het bericht gaat, plaatsheeft
* Persberichten moeten liefst niet krap voor deadlines aan de redacties worden aangeboden
* Beste tijdstip verschilt per medium
o Middagedities halen? 10.30 persbericht bij redactie zijn
o Ochtendkrant halen? Geef elk uur eerder op de voorafgaande dag meer kans op plaatsing
* De scoringskans voor plaatsing van een persbericht neemt af naarmate er zich meer nieuws voordoet en naarmate de productieschema's van kranten krapper zijn
o Maandags zit vol met sportnieuws, en ander nieuws uit weekeinde
o Weekendeditie sluiten vroeg
o Dinsdageditie biedt een hoge scoringskans
o Woensdag, donderdag en vrijdag zijn ook geschikte dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Maandag..
Dat is de dag dat iedereen weer een nieuwe start maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist niet maandag omdat de kranten dan vol staan met het nieuws dat in het weekend is geweest.
ikzelf zou zeggen woensdag.

Maandag werk je het weekend weg.
Dinsdag werk je maandag en dinsdag weg.
Woensdag zit je midden in de week, zit de persoon in de routine.....

Vanaf donderdag denkt iedereen (generaliseer even) aan het weekend en gaat het werktempo ook achteruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn gevoel is donderdag een goeie dag .
Donderdag is een dag dat bijna iedereen positief is om de tweede helft van de week weer mee te beginnen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe maar op ZONdag
lijkt me een perfecte persberichtdag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
entertainment vind je op maandag en zaterdag op de voorpagina van de volkskran ten de telegraaf. Voor gezondheid op dinsdag woensdag en donderdag bij alle kranten. NRC doet elke dag graga aan onderzoek, maar overige kranten doen dat op maandag en dinsdag. Voor guerilla marketing en aandacht op de voorpagina kan je het best woensdag donderdag of vrijdag insturen.