Wie financiert / betaalt Stichting Brein?

BREIN verloor gisteren een rechtzaak tegen Ziggo en ze geven aan dit gewoon in een hoger beroep opnieuw aan te kaarten. Dit kost allemaal erg veel geld. Hoe komen ze aan de financien? Zit hier belastinggeld bij? Is er geen jaarverslag online te vinden van deze stichting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Gedeelte belastinggeld en een gedeelte geld uit de entertainment industrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat de aangesloten onderdelen [http://www.anti-piracy.nl/over_brein/aangeslotenen.asp] eea financieren. Het is nadrukkelijk geen overheids instelling.

BREIN handhaaft in Nederland tegen piraterij namens haar aangeslotenen, groepen recht - en belanghebbenden uit de audio, film, video en interactieve software industrie. Buma/Stemra namens componisten, tekstdichters en muziekuitgevers; Motion Picture Association namens de Amerikaanse filmproducenten; Het Platform Multimediaproducenten namens diverse uitgevers van multimediaproducten (NVPI en NUV); NVB namens de Nederlandse Bioscoopexploitanten; NVF namens de filmdistributeurs; NVER namens de Entertainment Retailers; NVPI namens de producenten en importeurs van beeld- en geluidsdragers in de audio-, video- en multimediabranche; Sena namens de naburig rechthebbenden van muziek en Videma inzake groepsvertoningsrechten op video en televisie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brein is een stichting. In tegenstelling tot een vereniging heeft een stichting geen leden. Een stichting kan wel donateurs hebben. Dat zullen vast de volgende organisaties zijn:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo te zien een stichting met veel cash erachter, die allemaal de entertainment industrie vertegenwoordigen.
geen wonder dat het ene proces na het andere komt, en er zal ook wel hard ge-lobbied worden achter deurtjes van de politiek...

en als bij veel dingen, ook al is het gebaseerd op een leugen. zolang je maar héél lang iets blijft roepen... dan wordt het van eigens realiteit.

dus bij moeten nog net ietsjes harder roepen... downloaden is en blijft legaal :D