Hoeveel geld is mijn piano waard?

Het is een Gerhard Adam, Wesel, Goldene Medaille. Ik heb het serienummer reeds getraceerd op internet. Bouwjaar is tussen 1890 en 1900. Hij heeft een hoge klankast en is nog goed stembaar. Ik zal hem nooit wegdoen want hij is van mijn moeder geweest. Hij verkeerd in goede staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Tegenwoordig wordt je doogegooid met piano's. Oud, nieuw, antiek het maakt niet uit of het is wel te vinden op Marktplaats.

Helaas is de waarde van oude piano's de laatste jaren enorm gedaald. Een paar honderd euro tot hooguit duizend euro zijn ze waard.

Ook al zou je hem laten taxeren, dat wil niet zeggen dat je het bedrag ervoor zou krijgen. Er is gewoonweg geen vraag naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De staat van de piano is belangrijk. Niet alleen technisch, maar ook de autenticiteit.

Ik zou je willen aanraden om een gespecialiseerd forum te raadplegen alwaar je foto's en andere specifieke gegevens kunt plaatsen.