Het nummer a night like this van Caro Emerald komt me erg bekend voor. Is het een cover?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een minuut komt er inderdaad iets bekends naar voren. Iets Bossa-Nova-achtigs van lang geleden,
maar... ???

Antwoorden (2)

Ja, het is al 4 x eerder uitgebracht.
- in 1999 en 2007 door Pandorra (Zweden)
- begin 2000 door Anna Vissi (Griekenland)
- eind 2000 door Kylie Minogue
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, de links die je geeft zijn van andere nummers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, slimpie, het zijn gewoon nummers met dezelfde titel. Overigens is 'onze eigen' Rutger Hauer wel te zien in het clipje van Kylie: http://www.youtube.com/watch?v=gZ6ZFg1gTSU&feature=channel
Mijn dochter heeft voor een muziekproject op school (vind een muziekstuk uit het laatste halfjaar dat waarschijnlijk een klassieker wordt) het hele net afgezocht en heeft over 'A night like this' niets kunnen vinden wat het tot een cove rmaakt.
Uit een interview met Caro Emerald in NRC:

"Nu regent het momenteel zangeressen die een gooi doen naar succes. Dat het haar lukt, ligt vooral aan het sterke repertoire, zegt Emerald. „Iets eigens hebben in je manier van zingen is geen garantie voor succes. Het liedje moet herkenbaar zijn, je pakken, vanaf de eerste noot. Mensen vragen zich zelf soms af of ik een cover zing.” "

Dus: eigen muziek, eigen lyrics. Geschreven door Vincent Degiorgio, David Schreurs, Jan van Wieringen. De muziek doet wel sterk denken aan ballroom en Blue Note.