Wat is nu echt origineel om op te voeren tijdens een zilveren bruiloft?

Mijn zus is 25 jaar getrouwd maar wil dat niet vieren middels een feest..ze neemt ons allemaal mee voor een dineertje en overnachting..toch willen we het niet zomaar voorbij laten gaan en iets opvoeren maar niet het standaard abc of een levensloop.. het is al heel binnenkort omdat ze het allemaal pas net heeft geregeld dus heel vel tijd om te oefenen of in te studeren is er niet..we zijn met 6-8 personen om uit te voeren..wie heeft de " zilveren" tip?
:-)

Toegevoegd na 1 uur:
We gaan het niet opvoeren in het restaurant maar 's avonds als we op de hotelkamer zijn..we verrassen ze er dan mee en twijfelen er niet aan dat ze het wel leuk zullen vinden... ze hebben alleen geen zin in een groot feest...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

Ik denk dat ze door het op deze manier aan te pakken juist aangeeft geen prijs te stellen op een sketch o.i.d.! Je zou kunnen overwegen een speech te laten houden door de beste spreker van de groep (gewoon een leuke grappige speech, geen zwaar op de hand ding).

Ander leuk idee... bij mijn afscheid op mijn werk kreeg ik uit handen van een ieder (6 personen) een cadeautje met daarbij wat persoonlijke woorden. Vond ik persoonlijk ERG leuk.

Wat je ook kunt doen is iets verzinnen omtrend het hele 'iets ouds, iets nieuws, iets geleends, iets blauws' verhaal en dit dan te betrekken op het zilver. bv een oude zilvere kandelaar, een nieuwe zilveren ring, een geleende zilveren soeplepel en een blauw kussentje met zilveren rand (ik noem maar iets, je kunt dit zo duur maken als je zelf wilt).

Maar gezien het feit dat je zus geen echt feest houdt zou ik persoonlijk niet kiezen voor een gemaakt leuk sketchje. Denk in de trant van 'als ik dit aan tafel in een restaurant doe hebben anderen er dan last van'. Als het antwoord daarop NEE is dan zal het wellicht wel in de smaak vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien is het wel origineel, om gewoon een keer helemaal niks op te voeren. Geef met de hele groep een gezamenlijk cadeautje, dat bijv terug doet denken aan een leuke gezamenlijke gebeurtenis of iets dergelijks. Door het cadeautje komt vanzelf het gesprek op gang en de lol er in. rest gaat als het goed is vanzelf.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Niks opvoeren.
Maak gewoon van iedereen die op de zilveren bruiloft komt een foto, en plak die later in een boek, vraag aan diegene die op de foto staat er iets bij te schrijven over iets dat hij/zij met je zus en zwager heeft meegemaakt of een anecdote, kortom iets leuks. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn ouders 40 jaar getrouwd waren hebben mijn broer en ik met onze partners geen standaard abc of levensloop opgevoerd, maar een soort variant daarop.

Wij hebben wijsjes van bekende (makkelijke)liedjes genomen en daar de teksten op veranderd. Leuke en grappige anekdotes, maar ook bijzondere en nooit te vergeten, kwamen op deze manier voorbij in allerlei verschillende wijsjes. We zongen om en om een stukje, en hebben de teksten gezamenlijk gemaakt, maar sommigen ook apart, ieder met zijn eigen herinneringen.
Dus geen levensloop, maar bijzondere ijkpunten uit hun leven.

Het was een geweldig succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg leuk.
Ruimte en tijd is dus beperkt.

Hier is een site met gedichten, zoals
25 jaar getrouwd
dat is niet moeilijk als je van elkaar houdt
Je bent dan een zilveren paar
achteraf lijkt het nog maar een jaar

Als je een aantal van dit soort cliche-versjes en gedichtjes achter elkaar zet kan je een heeeeeel lange voordracht maken. Of een korte, net zoals het uitkomt.
Wel even aanpassen aan de eigen situatie, he?

We hebben 2 zonen gekregen[[ of drie of dochters]
dat was een hele zegen [zeker wel]
Nu is er één uitgevlogen uit het nest [ of allemaal]
Hij woont nu samen en dat gaat best [of getrouwd]

succes!