je mag daarmee dan meerdere vakken tegelijk verplaatsen

dus bvb van links onder helemaal naar rechts boven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die bestaat niet volgens de spelregels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag zowel naar voren als naar achteren slaan, en je dubbeldam mag de hele diagonaal af, dus het hele bord over tot de rand (of tot waar je maar wilt) Maar pas op : een dubbeldam kan geslagen worden, dus als er een valstrik wordt opgebouwd, kan je hem opeens weer kwijt zijn!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag met een dam voor en achteruit over de volle lengte van een diagonaal. Als je zo een steen kunt slaan mag en moet je zelfs indien mogelijk andere losse stenen die op een diagonaal haaks op de eerste staan slaan. Zo kun je gedwongen zijn om drie of meer stenen die op twee of meer diagonalen staan te slaan, wat kan leiden tot verlies van de dam.

Dubbeldam: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie link over Dubbeldam
meerdere vakken over de lijn tot vlak achter de pion die je wilt slaan, dus de eerstkomende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
springen, over de gehele linie
en enkelvoudig stenen slaan in de juiste lijn
terug en voorwaarts gaan