Hoe komt het dat er voor uitverkochte concerten daarna toch nog officiele kaarten beschikbaar komen?

Via Eventim, tijden geleden geprobeerd kaartjes voor Mika te krijgen. Volledig uitverkocht! Vandaag opnieuw geprobeerd: kaarten beschikbaar, zonder dat er een extra concert is. Met U2 vorig jaar dezelfde ervaring. Hoe kan dit? Worden de kaarten gehyped? Teruggegeven door tussenverkopers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Vooraf maakt men een planning van hoe de zaal ingedeeld gaat worden en waar alles komt te staan dit wordt altijd ruim opgesteld.
Als men dan defennitief gaat inplannen houd men vaak nog ruimte over waar nog mensen kunnen komen te staan en dan worden er nog een aantal kaarten verkocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriend van mij werkt bij een ticket bureau.
Er worden altijd tickets 'achter gehouden' als het is uitverkocht dan ga die alsnog in de verkoop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan door een andere opbouw van de zaal dat er toch nog meer mensen in de zaal blijken te kunnen gaan.
Het kan ook zijn dat er een heleboel handelaren kaarten hebben opgekocht om ze door te verkopen. Dat mag niet en misschien zijn die kaarten ongeldig gemaakt en alsnog in de verkoop gedaan. Dit gebeurde vorige jaar o.a. bij Lowlands ook.