Waarom worden speelfilms (goed of slecht) vrijwel altijd op een doordeweekse dag uitgezonden?

In het weekend (vrijdag en zaterdag) worden er vaak helemaal geen speelfilms uitgezonden en vervolgens zie je dat het op zondagavond weer wel gebeurd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Omdat de meerderheid het liefst op vrijdag en zaterdag naar programma's als "So you think you can dance" kijkt of "Popstars" of Paul de Leeuw. Een (goede) film wordt blijkbaar minder goed gewaardeerd. Misschien omdat bij een (goede) film je moet nadenken en mensen daar geen zin in hebben na een week hard werken en een drukke zaterdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat men over het algemeen de vrijdag en zaterdag besteed aan familie programma's, zoals shows en quiz. Er wordt nog steeds vanuit gegaan dat het weekend voor het gezin is en daar zijn dan ook de programma's naar aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het uitzenden van een speelfilm is een stuk goedkoper dan het maken van eigen produkties. Er is ook niet genoeg geld om zoveel progamma's te maken die dagelijks uitgezonden kunnen worden. Dus houden ze het doordeweeks op uitgemolken speelfilms, serie's en herhalingen en concentreren ze zich meer op het weekend om 'kwaliteit' ten toon te spreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar goed dat je kwaliteit tussen aanhalingstekens hebt gezet. Ik zou anders nog aan je gaan twijfelen... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar horen heeele dikke, vette aanhalingstekens bij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep. Volgens mij gaat het ook niet om het uitzenden van kwaliteit, maar om het binnenhalen van kijkcijfers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar kijkcijfers worden doordeweeks ook gemeten. Het zal wel verband houden met de reclamespotjes. Deze zullen in het weekend wel duurder zijn, wat dus meer inkomsten genereert. Er moet dan natuurlijk wel goed gekeken worden en kunnen ze niet aankomen met die oudbakken speelfilms.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de week hebben mensen door allerlei verplichtingen minder tijd om tv te kijken. Op vrijdag en zaterdag avond halen ze dat dan in. Daarbij vindt de grote meerderheid de shows die in het weekend worden uitgezonden ook nog eens leuk, dus dat speelt natuurlijk ook mee.