Waar komt de populaire manier van zingen vandaan?

Ik (excuses) vergelijk het altijd met een kakkende geit. In veel popliedjes zit veel gekreun en getril > waar komt het vandaan? Wie heeft het verzonnen? Hoe kan het dat de overgrote massa dit mooi vind?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik begrijp je probleem. Zelf vind ik het niet zo storend en weet dat het momenteel bij popzanglessen gepromoot wordt. Dat de overgrote massa dit mooi vindt komt omdat je hiermee gevoerd wordt en wat je op de radio hoort = mooi dus vind je het mooi. Zo zal het tenminste voor een deel van de massa gaan.
Ik vind het zelf zoals ik al zei niet storend en ik moet je zeggen dat voor klassiek/ouderwets geschoolde zangers/zangerssen dit geen eenvoudige manier van zingen is om aan te leren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en waar het vandaan komt.... zal wel gaan zoals met elke trend, 1 gevestigde artiest begint ermee en omdat hij/zij cool is, wil iedereen dat doen, zo wordt het hip en cool en alom hoorbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat dat rauwe stemgeluid ergens bij de Blues is begonnen, onder de slaven eind 19e eeuw in het diepe zuiden van de Verenigde staten, om hun treurnis te uiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MarieAnne;

Kunst (dus ook muziek) die anders is dan men is gewend wordt vaak als 'niet mooi' afgedaan. Doorgaans is dat een kwestie van wennen. Het zingen van Noord-Amerikaanse indianen kan ons als monotoon en onmuzikaal in de oren klinken, een aria van Maria Callas zal op hun misschien weer als de doodskreet van een jakhals overkomen. Gewenning, cultuur en smaak zijn hier de sleutelwoorden. Maar ook naar andere geluiden ken je leren luisteren. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je alles kunt leren mooi vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft m.i. met de ontwikkeling van tijd te maken? Bij zang scholen leren ze dat vast ,weer een nieuwe techniek .Ik hoop niet dat ik fans hier mee beledig om in jou termen te spreken Michael Jackson deed dat ook wel ,kreunen en kakken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De andere kakken en kreunen te lang door naar jou zin ,ik vind het een leuke formulering . Ik ga er ook echt op letten ;-)