Bij welke muziek kun je absoluut niet stilstaan?

Aan wat voor kenmerken in het liedje ligt dat, en hebben andere nummers waar je niet stil bij kunt staan die kenmerken ook?
(bij mij bijvoorbeeld Superstition en Macho Man)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Uptempo's. Een voorbeeld: Pointer Sisters; "I'm so exited", en "Neutron Dance". Maar vooral van Yazz and the Plastic Population; "The only way is Up."

En zo kan ik er nog wel een tiental noemen, ook minder bekenden.

Maar ook:

"Walk of life"- Dire Straits
"Proud Mary"- de versie van Ike & Tina Turner
"Summer of '69" - Brian Adams

etc.

Leuke vraag by the way :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, jij bent vast van mijn generatie ;-)

Andere antwoorden (8)

Bij ieder soort muziek dat gespeeld wordt tijdens een stoelendans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij zijn dat harde rocknummers en metal, dan word het meestal Mosh Pitten: http://www.youtube.com/watch?v=XQW8eb1P3dk
als je bij n concert ofzo bent uiteraard.

Toegevoegd na 52 seconden:
dat komt omdat de drums gewoon hard zijn. en de gitaren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carnavalsmuziek....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij zijn dat nummers met een heel sterk ritme of een sterke beat, zoals 'Beat it' en 'Billy Jean ' en vele andere nummers van Micheal Jackson.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet stil blijven staan bij de begintune van 'Life & Cooking' of hoe dat tegenwoordig ook mag heten. Zodra ik die hoor, ren ik als een gek de kamer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij vrij normaal voor een man :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het ook...
Mijn vrouw kijkt er graag naar :(
Bij zuid-amerikaanse muziek - Braziliaanse enz - heerlijk....dan kan ik me er zelfs toe dwingen ramen te lappen....ik kom helemaal in zonnige stemming daarvan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rap. Zo gauw dat op de radio is, weet ik niet hoe snel ik een ruimte moet verlaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra de drums vroeger de 16 maten gingen roffelen en de eerste tonen van een mars werden ingezet moesten wij vroeger (met onze muziekvereniging) gaan lopen (oftewel marsen).

Toegevoegd na 40 seconden:
gelukkig spelen we tegenwoordig alleen nog maar op een podium en hoef ik alleen nog maar met mijn voet de maat mee te tikken.