Wat voor muziek is meer geschikt in de ochtend/middag/avond?

Heb gemerkt dat het een belangrijke invloed heeft op de rest van mijn dag; misschien luister ik ook wel naar gecompliceerde muziek [Gorillaz, Beatles, Bowerbirds, Sara Vaughn, The Band, Patrick Watson, Delius, Debussy, Spinvis, Frank Zappa, Radiohead, Eels, Jamiroquai, The Police, Arctic Monkeys, Beach Boys, Radiohead, Beethoven, Focus, Chopin, David Bowie, Muse, James Brown, Earth Wind & Fire, Tom Waits, Robert Wyatt, Rage Against The Machine, Queen, Goudsmit, Meatloaf, etc]. (kon het niet laten om deze lijst er bij te zetten omdat k het gevoel heb dat ik een uitzondering ben qua muzieksmaak; misschien is dat ook van invloed)

Maar de algemene vraag is: wat maakt goede ochtend-/middag-/avondmuziek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

´s Ochtends graag jazz of blues- om wakker te worden. 's Middags luister ik wat springender, het liefst rock n roll. 's Avonds ben heb ik mijn drukste periode van de dag, dus dat is dan soms funk, soms rock n roll, alles wat springerig is. Laat in de avond sluit ik dan weer af met blues of jazz, of een Erik Satie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou `s morgens lekkere meezing muziek nemen om de dag vrolijk te beginnen en `s avonds easy listening om weer rustig af te sluiten.
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Rustige muziek zoals Michael Bublè, the Eagles,gewoon lekker relaxed. Klassiek kan natuurlijk ook,maar daar moet je echt naar luisteren terwijl je zit, vind ik. Bij easy listening kun je nog wat doen,dat speelt op de achtergrond mee.
Indiase Raga's zijn er speciaal om beluisterd te worden op specifieke momenten van een dag... In het westen is dit niet zo vastgelegd en is het aan jezelf om dat uit te zoeken...

globaal: opwekkend voor in de morgen en rustgevend voor in de avond... voor in de middag weet ik dan weer niet... wellicht is dat personlijke voorkeur, maar zoek het uit voor jezelf, wat let je?

En ja je smaak qua muziek is interessant/apart, vele en grote verschillen inderdaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hariprasad Chaurasia is een goed begin...
Met de ochtend zou ik kiezen voor 'Killing in the name of' van 'Rage Agains The Machine' om lekker wakker te worden. Voor de middag zou ik kiezen voor 'Killing in the name of' van 'Rage Agains The Machine' om alle frustraties van de ochtend van me af te schreeuwen. En met de avond zou ik kiezen voor 'Killing in the name of' van 'Rage Agains The Machine' om de dag lekker eentonig af te sluiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je dat toch zelf uit moet zoeken. Zelf zou ik voor tienen 's morgens toch niet te heftig willen, maar voor een ander kan dat prima passen.
Lekker hutspotje qua smaak trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niet zo'n dagritme wat betreft muziek. Het ligt meer aan mijn gemoedstoestand. Soms heb ik 's ochtends zin in slow-house muziek dan weer aan folk of merengue dan weer aan trance.
Als ik niet kan slapen luister ik vaak Manu Caho, waarbij ik Minha Galera echt een heerlijk nummer vind om mee te gaan slapen (http://www.youtube.com/watch?v=0so9zbIkOxw). Ook Sigur Ros vind ik heel fijn om naar te luisteren (http://www.youtube.com/watch?v=QFOvdSCOfpk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Ochtends luister ik naar mezelf als ik mijn kinderen opjut om het ochtendritueel te beginnen. Als ik dan vervolgens op mijn werk aankom staat daar superzacht een radiootje aan met meestal easy listening, omdat iedereen dat kan verdragen (leve sky radio)
's Middags luister ik naar mijn kinderen die alledrie op muziekles zitten, en dus mag ik zo'n kleine 2 uur genieten van wisselende instrumenten.
's Avonds ben ik meestal op pad, of zit ik op de bank, en dan luister ik naar het gesnurk van mijn man die na de zoveelste vroege dienst uitgeteld is....