Welke media kun jij andere Goeievragers aanraden?

Ik las zelf vandaag voor het eerst de Mind. Beetje zoet tijdschrift, maar leuke weetjes en niet zo zweverig als dat ik had verwacht. En toen vroeg ik me ineens af welke media jullie vraaghoofden prikkelen!

Welke boeken, tijdschriften, websites, televisieprogramma's, sociale netwerken vind jij nou interessant en zou je andere Goeievragers aanraden? Welke passen er goed bij de breder geinteresseerde geesten die hier rondlopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

NatuurWetenschap & Techniek. Altijd interessant. Vaak goede artikelen over de nieuwste stand van zaken in het onderzoek op diverse vakgebieden. Ook discussies over de maatschappelijke relevantie. En met regelmaat een goed onderbouwd artikel dat tegen de geldende opvatting ingaat. Bijvoorbeeld: te dik is helemaal niet zo ongezond. Of: het broeikaseffect is nog lang niet aangetoond. Of, in het meest recente nummer: aardolie is niet van biologische oorsprong, maar ontstaat uit gesteentes.

Het blad is zo geschreven dat de bovenbouw van HAVO/VWO het kan volgen. Goed toegankelijk dus.

Toegevoegd na 17 seconden:
PS. Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop ook eens een exemplaar van het blad. Dat geeft een veel betere indruk dan die website. Eén blad is goed voor heel wat treinreizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee. Ik heb een abonnement. De losse verkoop is voor mij dus totaal niet interessant.

Andere antwoorden (9)

Het tijdschrift Quest, ook zeer toegangkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens
Het blad History had ik in de vakantie gekocht en ik had het zo uit. Leuk om te lezen. De geschiedenis word boeiend vertelt.

Psychologie staan hele interessante wetenswaardigheden in.

Sonja Bakker handig als je wilt afvallen of gezond wilt eten. Staan ook vaak lekkere recepten in.

M'n kinderen zijn lid van WNF de oudste krijgt het blad Tam Tam en m'n jongste Krijgt het blad Panda. Staan leuke dieren weetjes in en altijd om wat te knutselen of te kleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BBC WorldService

Toegevoegd na 31 seconden:
op AM radio, of BBC website
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik luister mee op AM 638
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
638? Je beboelt zeker 648 kHz.
Ik koop altijd het maandblad quest, zeer informatief en leuk om te lezen.
Mijn lievelings boeken zijn de boeken van Loes van Loon met veel informatie en antwoorden van gene zijde, niks geen zweverijen, voor iedereen makkelijk leesbaar.
Mijn laatst gekochtte boek is van Fayza oum'Hamed, De uitverkorene..een importbruid acht jaar lang opgesloten in Nederland. Op haar 15 e opgehaald uit Marokko als bruid voor een man in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verdiep me graag in de website van Human:
http://www.human.nl/index.php, omdat ze met relevante maatschappelijke kwesties bezig zijn op een manier die bij mijn eigen denken aansluit. Er staat links naar goede documentaires etc..
Ten tweede van Amnesty :http://www.amnesty.nl/, omdat ze voor de mensenrechten opkomen
Beetje eenzijdig misschien: Het Rode Kruis, maar vanwege de humanitaire hulp, ongeacht en zo voorts...

Toegevoegd na 52 minuten:
Net even op een interessante site geweest:
http://vaagtaal.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=35&Itemid=49

gaat over duidelijke en prettig leesbare teksten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mensen die van computers, gadgets, games ed houden http://tweakers.net ook een perfect forum om informatie over zeer uiteenlopende (computer-) problemen te halen.

Weekblad "De elsevier", leest lekker weg, actuele relevante stukken, opinies en ook tijdlozere stukken

http://nl.wikipedia.org/wiki/special:Random Uitermate geschikt om als startpagina in te stellen, elke keer dat je je browser opent krijg je een willekeurig artikel te zien, soms heel basic of oninteressant, soms ook ineens iets heel erg leuks waar je anders nooit op was gekomen. Ook beschikbaar in andere talen.

http://omegle.com/ chatten met volstrekte onbekenden, bereid je wel voor op het nodige standaard geneuzel als mensen die alleen a/s/l vragen en dan afhaken omdat je geen lekker jong geil ding bent, maar je kunt er ook hele leuke gesprekken met serieuze mensen hebben. Je kent elkaar niet, dus je weet nooit waar het over zal gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf was ik vroeger weg van de Kijk. Weet eigenlijk niet of het nog bestaat.
Verder lees ik de National Geographic (Naast het gewone magazine, ook de Traveller editie).
Qua boeken heb ik veel gehad aan Bill Bryson's Kleine geschiedenis van bijna alles.
Veel nieuwe dingen geleerd en heel vaak een "O ja" beleving gehad van dingen die toch redelijk weggezakt waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik zelf ook graag lees is Psychologie Magazine.
En natuurlijk ook de Quest en Wetenschap in beeld. Maar die zijn al eerder genoemd. Mind is idd ook een leuke. Maar soms erg langdradig.

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor tv programma's is Hoe?Zo! van teleac ook heel leerzaam en zeker niet saai.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Quest is geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nouja, het klinkt misschien een beetje lame maar Discovery Channel is altijd we goed. Voor de rest kan ik zo snel even niks bedenken eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Quest is goed te rijden voor een beginner. Ik kan hem echt aanraden. Maar of een Quest onder "medium" valt? http://www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=88
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lol'de :')