Wat is het leukste wat jouw vroeger werd verteld?

Als ik vroeg bij een vogeltje (Hij had een voilère)hoe zie je dat een een mannetje of vrouwtje is. Dan zei hij : als je zachtjes rammelt en je hoort niks, dan is het een vrouwtje. En als je hoort rammelen (de balletjes), dan is het een mannetje. Ik heb het altijd gelooft van die schat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat de wolken in een fabriek gemaakt worden.... Zei mijn vader altijd tegen mij als we langs de fabriek kwamen en ik weer eens vroeg waarom die rook toch uit de schoorsteen kwam....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies hetzelfde als wat mijn vader altijd zei!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de mijne... er werden wolken gemaakt bij de Clauscentrale en bij de DSM...

Andere antwoorden (14)

Dat de ooievaar de baby bracht . Toch al beter dat in de bloemkolen geboren worden. Of dat de paaseiren via de klokken van rome uitgestrooid werden of dat sint niklaas echt met een witte schimmel op de daken rondliep met geschenken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik als klein kind in bad zat, waarschuwde mijn moeder me altijd dat ik vooral niet aan mijn navel moest zitten .... dan zou ik mijn armen en benen er af kunnen "schroeven". En ik geloofde dat natuurlijk. Zag het al helemaal voor me. Een rompje met lossen armen en benen ernaast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het geluid van de donder als het onweerde kwam doordat de wolken op elkaar botsten, en dat het daardoor dan zo hard ging regenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat niet waar dan?
Dat uit die immense Holle Boom bij Kraantje Lek (Overveen), toch ècht alle kindertjes kwamen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloofde vroeger dat ik vierkante ogen zou krijgen van teveel tv kijken. Wij vroeger tegen de oppas: Kijk je nou nog tv? Straks krijg je vierkante ogen hahaha.

Mijn oma had vroeger van die lugubere dingen die ze vertelde en wij geloofden ze nog ook! Bv: Als je liegt vallen je tanden uit, ze heeft ons ook verteld dat sinterklaas niet bestond..daar kwam bijna een familieruzie uit voort!

Wij hoorden trouwens vroeger echt de zwarte pieten en het paard van sinterklaas op het dak. Dat je fantasie zo groot kan worden!

Toegevoegd op 22-06-2009 15:54:21
Wat ik ook geloofde was dat mijn moeder ogen in haar rug had. Ze kon (als ze stond te koken en ons zag in een raam) precies zeggen als we een snoepje terug moesten leggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat als ik zou liegen er een kruis op mijn voorhoofd te zien zou zijn. Elke keer als ik dan wat had gedaan wat niet mocht en me moeder vroeg ernaar.. dan legde ik mijn hand op mijn voorhoofd, zodat ze de kruis niet kon zien. Zo wist mijn moeder dat ik aan het liegen was.

Mijn vader vertelde een keer dat satesaus poep van een koe was. Ik weet niet meer waarom hij dit zei, maar ik geloofde dit wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chocolademelk kwam uit bruine koeien, melk uit witte koeien..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat als je een gek gezicht trekt als de klok slaat, dat je gezicht zo bleef staan.

Na heel veel proberen is het mij nog steeds niet gelukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat werd mij ook gezegd!!
Mijn opa vroeg altijd wat we van sinterklaas gekregen hadden, en zei dan doodleuk dat dat allemaal niet kon, want sinterklaas bestaat niet. Bleef ie bij hoog en laag beweren. En wij riepen dan om het hardst dat ie t mis had natuurlijk, dat was het spelletje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat thee werd gemaakt van koffiedik.
En dat de wereld vroeger zwart-wit was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op mijn verjaardag is ook altijd iemand van het koingshuis jarig en hangen alle vlaggen buiten.

mijn vader maakte mij dan wakker en keken we eerst uiit het raam om te zien wie voor MIJ allemaal de vlag had uitgehangen. toen ik een jaar of 10 was kwam ik erachter dat het niet voor mij was. maar ik vond het nog steeds het leukste.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn overgrootoma had een waterput in de tuin. Ze zei altijd: als je daarin kijkt, zal de duivel je komen halen...!!!!!!! Wij doodsbang natuurlijk, en nooit in de buurt durven komen (wat achteraf gezien gewoon de bedoeling was omdat we er anders in konden vallen). Maar zo'n nare dromen die ik daarvan heb gehad... toch niet zo pedagogisch verantwoord vind ik... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kindje van 4 was ik helemaal in tranen, want ik kwam terug van mijn eerste dag op school. Ik was verkleed als eend, wat de rest van de klas niet kon waarderen. Mijn vader heeft me toen in één klap getroost met de woorden 'Druif, mensen nemen je altijd zoals je bent.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de chrèche werd mij verteld dat je van koffie drinken groene haren kreeg. Dat heb ik echt heel lang geloofd. Het was ook vooral dat als er een chèche leidster aankwam met hete koffie al die kleuters weg renden omdat ze geen groene haren wilden. Zo kregen die kinderen nooit hete koffie over zich heen, erg handig!