waarom is er zoveel pornografische materiaal op internet?

al dat gratos pornografische materiaal op internet wie betaalt de kosten en waarom

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Antwoorden (11)

ik denk dat er veel naar gekeken wordt en dat als je ernaar kijkt laat je iets achter waardoor de mensen bijv je emailadres kunnen achterhalen en je dan aanbiedingen sturen en er zijn altijd mensen die daar op in gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze kunnen alleen je IP-adres achterhalen.
Omdat je dan heel goed doelgroepspecifieke reclame kan maken.
Bovendien wordt je vaak verleidt ergens te registeren met een emailadres en hoppa... binnenkort heb jij weer wat mail of je Herbal viagra wilt kopen.

Let trouwens op met je creditcard gegevens als je in een betaald gedeelte van zo'n gratis site komt (...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt erop dat er een hele groep mensen is die graag naar porno kijkt. Deze groep bekostigt de nodige modellen en webruimte die de porno sites nodig hebben.

Daarnaast zijn er dus ook een aantal pooiers die hier grof geld mee verdienen. Maar het mag (mits niet minderjarig) dus ja, waarom ook niet?

Het probleem is alleen dat je vanaf een afbeelding niet eenvoudig af kan lezen of het model niet minderjarig is, en ze geven ook echt niet hun inkomsten bij de belasting op.
Dit is onlangs trouwens ook nog in de tweede kamer besproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het meest winstgevend op internet.
Het speelt in op een oer natuurlijke behoefte.
Overleef en wordt talrijk is de basis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag/aanbod mechanisme. Mannen willen porno, de commercie voorziet hierin. Eenvoudig...

Toegevoegd op 16-06-2009 22:08:20
wie betaalt dit? De bezoeker/kijker van de porno uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit altijd zo opmerkelijk: Je vraagt: "waarom is er zoveel pornografische materiaal op internet?" en iedereen gaat proberen uitleggen waarom dat zo is.
Terwijl niemand zich afvraagt of de vraag wel klopt.
Het internet bestaat voor 98,9% NIET uit porno.
Dus dat is bijzonder weinig.
Volgende vraag, graag.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had juist gehoord dat 75% van het internet uit porno bestond. Maar ja, controleren kan ik dat niet. Niemand trouwens, toch?
Gratis porno-sites zijn enkel lokkertjes voor de betaalde sites. Als je ipv een preview, het hele filmpje wilt zien dan moet je betalen.
Er zijn ook sites waar amateurpornografisch materiaal te bekijken is. Dit gaat om mensen die ze exibitionisten noemen. Die laten zich graag zien, ook zonder dat ze ervoor betaald krijgen. Vaak zelf liever zo dan dat ze ervoor betaald krijgen, omdat ze zich dan prostituee voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet is nu eenmaal een vrij anoniem medium. Als je buurman in het openbaar porno verkoopt wordt hij er op aan gekeken. Maar misschien heeft jouw buurman wel de grootste pornosite van Nederland zonder dat iemand het hoeft te weten. Ook het bezoeken van de sites is anoniem. Niemand die het te weten komt als je dat niet wilt. Er zitten pornoknoppen op browsers enz.

Internet is vooral ook beeld: foto's en video, en daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De huidige maatschappij heeft een instelling met 'Sex sells'. Door deze goedkeuring van verlagen van zedelijk gedrag, wordt ook de vrijheid om het op te zoeken steeds groter. Ook op internet geldt: Vraag en aanbod. Omdat het relatief weinig kost om te maken en veel opbrengt om te vertonen, is het interessant.

Om helemaal in de psychologie achter het waarom zo veel mensen naar porno zoeken te gaan spitten is dit misschien niet de vraag. Laat ik het zo zeggen: het is niet afhankelijk van milieu of afkomst of geloofsovertuiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag gaat over gratis! porno sites. Dus het kost je niets. Die sites zijn er inderdaad, maar dienen als lokkertje naar betaalde content, waar net even wat meer te zien is (wat ze daar dan ook mee bedoelen?). Zo komen ze aan hun geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel, omdat er vraag naar is.

Waar vraag is, moet aanbod zijn.