Waarom geeft zingen je zo'n goed gevoel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als *ik* ga zingen, geeft dat *jou* beslist geen goed gevoel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan wat je zingt, op welke manier, en hoe hard Rotaluclac...
het kan best leuk zijn hoor..

Antwoorden (11)

Naar muziek luisteren en anderen horen zingen geeft je vaak al een goed gevoel. Dat jij ook muziek kunt maken met alleen je stembanden doet je daarom echt goed. Je eigen stem is nog steeds een mooie 'muziekinstrument' , en een van de oudste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén van de oudste. Zijn er dan nog meer die even oud zijn?
O, wacht ik snap 'm al.
Laat maar. Ik heb niks gevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
.............leuk!...............
Het zou kunnen komen dat bepaalde vibratie's van je eigen stem ergens iets in je eigen wezen los maakt.
Muziek doet dat immers ook en zingen is muziek.
Als je ,je helemaal over kan geven aan de zang en muziek, dan is het mogelijk om bijna in trance te raken.
Dit wel in combinatie van wat alcohol wat de remmingen los maakt.
Zoiets zal het wel zijn, ben benieuwd naar de andere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foei ed, daar heb je toch geen drank voor nodig.
Verder +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drank is zeker geen voorwaarde, maar een hulpmiddel.
Zonder kan zeker ook maar de weg is wat langer.
Zingen is een uitlaatklep voor (opgekropte) emoties! Dat is de reden waarom het zo´n goed gevoel geeft. Ben je verdrietig en kun je dat gevoel niet kwijt, dan helpt een lekkere blues om het gevoel kwijt te raken. Ben je verliefd, kies dan één van de miljoen liefdesliedjes die geschreven zijn om deze lekker (mee) te zingen! Etc, etc, etc. Zingen is ook een soort meditatie. Als je aan het zingen bent, dan ben je alleen bezig met zingen. Je denkt dan niet meer aan alle andere dingen die je bezig houden. Op het moment van zingen telt alleen het lied. Daar zit je met 100% van je aandacht in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed gevoel maakt dat iemand kan zingen... Dus dan is dat een gecodeerde message... Jij vangt die op en decodeert het weer naar goed gevoel... Zo werkt dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is de enige manier dat ik mijn gevoel goed kan uitten.
ik ben geen jankerd of prater. maar ik zing het eruit. het lucht voor mij op net als huilen voor de meeste mensen doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek heeft een sterke invloed op ons zenuwgestel (denk aan de apatische mensen die mede onder invloed van muziek weer doelgerichte bewegingen konden maken uit het boek 'Awakenings' van neuroloog Oliver Sacks'.
Als je zelf muziek maakt is die invloed nog groter. Zelf bezig zijn is bijna altijd leuker dan langs de kant zitten en daarbij is je lichaam veel nauwer betrokken bij zingen dan wanneer je een instrument bespeelt, immers zingen regelt je ademhaling en meestal neem je automatisch een betere lichaamshouding aan.
Laatst heb ik ook iets gelezen dat bij vogels tijdens het zingen er serotonine vrijkomt, het zou me niet verbazen als dat bij mensen ook zo is.
Kortom we zouden met zijn allen gewoon meer moeten zingen, dan wordt de wereld vast vrolijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zingen is een bijzonder mooie vorm van gelukkig zijn, zeker als het niet commercieel bedoeld is en gewoon uit goesting , uit plezier, uit vreugde. Alle zorgen vliegen weg uit je longen.Ik zing veel alleen onder douche of in de wagen of bij een plots geluksgevoel. Als koorjongen was zingen minder leuk omwille van de ernst en de overmatige discipline.Zn toch zing ik allen dan een kyrie eleison acappella.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen spelen dagelijks een rol. Ze zijn niet helemaal zichzelf, ze zijn argwanend, achterdochtig, op
hun hoede en gedragen zich onnatuurlijk.
Als je zingt verdwijnen al deze negatieve eigenschappen.
Als je vrijuit zingt ben je namelijk helemaal jezelf en
is een goed gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zingen is geweldig, het uit je emoties!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je er andere mensen mee kan pesten (stofzuiger aan mp3 op en mee gillen) "uhm" met de wetenschap dat ze je toch niet horen hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je maakt je even helemaal los