Ik heb een quanta QD14TL01 laptop lcd scherm, bestaat er een adapter naar vga/dvi?

Ik wil hem graag op een gewone pc gebruiken, de laptop is kapot.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat gaat je niet lukken. Je mist dan een stuk electronica om het scherm aan te sturen, incl. je backlight.
Even Googelen op:
"TFT LCD Panel LVDS Controller"
Maar financiëel is het niet erg interessant....
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, die bestaan. Meestal zitten die ook er gewoon bijgeleverd.

Toegevoegd op 13-05-2009 13:34:34
Oeps, niet helemaal goed gelezen. Als ik het goed begrijp wil je een laptopscherm aan een pc aansluiten?

Er zit helemaal geen VGA aansluiting op een laptop scherm...

Toegevoegd op 13-05-2009 13:35:49
Deze zit op de videokaart van je laptop. Maar dit is een uitgang, waar je dus niks aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het gaat hier om een laptopscherm, met een speciale laptop aansluiting, een zr1 lcd cable. Ik zoek dus een omvormer van zr1 naar dvi
Gezien 't antwoord van Antwoordman, is 't waarschijnlijk goedkoper/beter om gewoon een 19" TFT'tje aan te schaffen voor je PC, bijv. deze: http://www.misco.nl/productinformation/~120262~/product.htm?affiliate=150 (90,23 euro incl. verzendkosten).

Verder kan je natuurlijk ff snel googlen op marktplaats.nl of daar nog een (2e-hands) TFT'tje in de buurt is om op te halen. Ze zijn er vanaf ±25 euro, maar verwacht er dan niet teveel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De connector van jouw scherm past waarschijnlijk maar op één plaats: de printplaat / moederboard van een laptop met precies dezelfde (male) connector. Al was het maar omdat je om te beginnen een spanning nodig hebt voor de back light. Dit wordt nooit extern gedaan, gestandaardiseerde kabels als DVI en VGA kunnen/hoeven dit dus ook niet.