Die reclame van philips scheerapparaten is toch oplichterij?

Volgens Philips "tilt het eerste mesje het baardhaartje op, waarna het tweede mesje hem afsnijdt en het haartje vervolgens weer terug zakt in de huid"
Ik zeg ONZIN.
Dat zou betekenen dat ik zo glad zou zijn als een baby. En dat is echt niet zo. Ik voel altijd nog wel stoppels.
Hoe komt zoiets door de reclame code commisie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (7)

Technisch gezien klopt de reclame van Philips...

Dit geld overigens alleen voor de Philips scheerapparaten waar de reclame voor gemaakt word. En ze hebben er (volgens mij) bijna 30 in het assortiment zitten...

Het lijkt me overigens een pijnlijke ervaring aangezien er aan de haartjes getrokken wordt. Dus de haartjes worden technisch gezien net niet geëpileerd...

Of zijn de haarzakjes bij mannen elastischer dan die bij vrouwen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar je bent toch met me eens dat je dan geen enkel stoppeltje meer zou moeten voelen? Ik heb al mijn hele leven deze scheerapparaten en ik ben er tevreden mee. Maar volgens mij doet het apparaat niet wat ze beloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zo glad mogelijk wilt scheren moet je gewoon scheermesjes gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in maar dat is de vraag niet.
De tekst van de reclame zegt mij alleen dat ze beweren dat dit scheerapparaat door die techniek *dichter* op de huid kan scheren (vanwege dat optillen) dan apparaten zonder die techniek. Ik zie nergens gesuggereerd dat dit apparaat zo scheert dat er geen enkel stoppeltje te voelen zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt wel ja. Die dingen hebben heel ingenieuze mesjes die idd zijn ontworpen om het haartje eerst een stukje op te tillen om het daarna af te snijden. Dat moet ook eigenlijk wel daar de messen niet op de huid terecht kunnen komen bij elektrische scheerapparaten. Het optillen is overigens bij normaal gebruik maar heel erg weinig maar merk je wel zeker in het eind resultaat (en bij verkeerd gebruik). Laat het maar eens een week of 2 groeien en zet dan dat apparaat maar eens op je wang. Dan voel je wel dat de haren er uit getrokken worden.
Dat je stoppels voelt is al met al niet vreemd. Zelfs de beste elektrische apparaten zijn scheren minder glad dan gewone messen (al komen de high-end apparaten wel heel dicht in de buurt). Het gaat alleen veel sneller met minder rompslomp en voor mensen met een kwetsbare huid en zware baardgroei scheelt het heel wat pleisters. Al met al zou je bij goed gebruik met een goed apparaat toch normaal gesproken nauwelijks tot geen stoppels moeten houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die King;

De theorie zal wel kloppen, maar ik heb mijn twijfels bij de praktijk. Veel hangt af van de snelheid waarmee de mesjes over de huid bewegen en dus zal het resultaat bij iedereen verschillen. Mijn opa gebruikte een enkel vlijmscherp mes en ik weet nog precies hoe glad zijn kin na het scheren voelde....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een mesje scheer je altijd gladder. Maar als je bijvoorbeeld acne hebt is dat geen optie. Ik heb hele snelle en ook nog eens hele stugge beharing. Ik heb de duurste van Braun gekocht, maar dat was geen succes. Ik heb er nu weer 1 van Philips en ik moet zeggen dat ik daar toch de beste resultaten mee haal. Wel maak ik hem zeer regelmatig schoon. Als ik een dag niet scheer voel ik letterlijk dat aan mijn haartjes wordt getrokken door het apparaat. Dus het klopt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zo'n ding, en als hij schoon is, voelt het inderdaad alsof het een beetje trekt.
Maar is hij helemaal dichtgeslibt dan voel je dat niet meer. Dus zal het dan ook wel minder zo werken.
Wel heb ik me wel eens afgevraagd waarom ze niet meer met mooie microscoop foto's laten zien hoe het werkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Als je milka chocolade eet zie je toch ook geen parse koe? of bevers die melk in een kan doen om koekjes te maken?
-Als je werters original eet hoef je toch ook gene opa te zijn met kleinkinderen?
-Een auto is toch uiteindelijk ook altijd onzuiniger dan de fabrieksopgave?
-Als ze bij een shampoo zeggen: beleef de heerlijke sensatie hoeft het toch ook niet te betekenen dat jij dit een sensatie vind?
Kortom het principe probeert de reclame over te brengen en de werking zal uiteraard zo zijn. Maar je bent toch wel zo intelligent om te begrijpen dat dingen genuanceerder liggen dan ze voorgedaan worden?