Mijn `propellortje` van mijn computer gaat op de minuut heel erg hard draaien

je weet wel... die ene kleine propellertje in je computer ofzo... dat gaat om de minuut ofzo heel erg hard draaien...dit gebeurt al een weekje... ik heb deze pc al 6maanden en het is nog nooit eerder gebeurd...
en ik weet heel zeker dat het niet mijn cd dingetje is ofzo.. want die geluid is veel dieper...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet niet nieuwe koel pasta erop te smeren als je de fan hebt los gehaald!

Het beste antwoord

Kijk even aan de achterkant van de kast, daar zit een roostertje waar die propellor achter zit. Zit daar veel stof op? Dan kan de ventilator niet genoeg lucht blazen om de processor te koelen, dus slaat hij veel vaker aan.

De oplossing: zet gewoon even de stofzuiger op dat roostertje om het stof weg te zuigen. Dan kan je ventilator weer goed koelen, en hoeft hij niet zo vaak aan te slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is je ventilator in je pc, die koelt je processor af.
Wanneer het te warm wordt gaat die draaien om de boel van binnen te koelen.
Is het erg warm in je kamer, dan draait ie ook harder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in mijn kamer is het altijd 21graden...
Dan is dat ding aan het vastlopen, dan doet hij het nog net wel of net niet... Zometeen is het geluid weer weg, dan zit die fan vast... Maar dan koelt het niet meer... Dus zoek het op en maak het schoon... En als dat niet meer gaat, moet je er een nieuwe opdoen... Vaak zijn die gewoon te krijgen in een goede pc-handel... Wel doen, want je kunt problemen krijgen zoals doorbranden... Wellicht is het de fan van je videokaart... Of van een ander apparaat... De fan van je proc zal het wel niet zijn, want dat heeft grote gevolgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de fan koelt niet constant even hard hoor. Dus wanneer je hem niet hoort betekend het niet meteen dat ie is vastgelopen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De fan ??? Bedoel je niet gewoon de ven ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja, bedoel ik.. is toch vrijwel hetzelfde. zo'n tafelventilator noem ik ook fan. Je snapt het toch ;-) ?
Ik weet niet of hij kapot is of niet, maar ik weet wel dat je een soort koelplatvorm kunt kopen voor (via internet, maar ik denk ook wel bij een computerzaak) 10/15 euro. Dat is een soort verhoging met een ventilator. Die koelt hem dus ook, mocht die van jou niet goed meer werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat er veel stof in je kast zit. Even goed schoonmaken en kijken of dat helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je meer programma's of malware op je PC waardoor je processor het heel druk heeft?