Kan je een (telefoon)batterij van 4.55V opladen met 5.5V?

Ik heb net een nieuwe telefoon(HTC HD2) hij is bij mij binnen 1 dag leeg, want ik luister de hele dag muziek.
ik heb nu zon handig hebbedingetje gevonden, de Solar Charger Spod, dat laad mijn batterij op met zonlicht of kunstlicht.(meer info: http://www.megagadgets.nl/nl/producten/solar-charger-spods-p-879/ )
Mijn batterij is 4.55V, en de voltages van de Solar charger zijn 9V, 5,5V, 4,2V en 3,7V. 9v lijkt me teveel, 4.2 en 4,7 te weinig, dus 5.5V?
Ik weet het niet.

Alvast Bedankt !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja dat kan heel goed, de oplaadspanning moet hoger zijn dan de nominale spanning van de batterij, anders kan er van laden geen sprake zijn, dus dat klopt prima, die 5,5 volt...

Spanning en stroom kun je het beste in een analogie vatten van een tuinslang met water... De druk is de spanning, volt en de dikte van de waterslang is de weerstand, dat is ohm en de hoeveelheid water die erdoor stroomt is ampère...

Die solar-charger is een gadget, de naam zegt het al... Ik zou het vertalen in het nederlands als een hebhad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel erg bedankt =D

Andere antwoorden (1)

Ja, die ene volt teveel zal wel gaan.
Volgens mij gaat dat ding ernstig tegenvallen. Lijkt mij een prul.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee. bedankt voor dit antwoord,
nooit veel gesnapt van volt en ampere enzo.
En dan heb ik nog een vraag;;
Hoezo gaat ie tegenvallen?
hardstikke goed ding, heb nu bijna een week, doet t super, geen problemen mee gehad.
Tja behalve die batterij ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De telefoon is goed, die oplader kon je nog wel eens tegenvallen, je hebt nogal veel licht en veel geduld nodig om effectief iets op te kunnen laden. Bovendien wordt de HD2 opgeladen met een speciale Extnogwat USB connector (precieze naam ben ik even kwijt) en ik weet uit ervaring dat die connector, ondanks beweringen van verkopers in de richting van het tegenovergestelde niet 100% compatibel is met de standaard mini USB aansluiting die op zo'n oplaadapparaat misschien aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat klopt,
op dat oplaadapparaat is een andere mini USB,
maar er zit een kabeltje bij, van (de goeie) mini usb,, naar UDB ingang, en daar past een normale USB natuurlijk gwn in !