Aldi "EnVivo Media player Full HD" geeft geen geluid met HDMI-kabel en kan alleen 480p aan op mijn Full HD Sony bravia TV.

Ik heb vandaag bij de Aldi een EnVivo Mediaplayer gekocht. Ik heb hier de volgende problemen mee:
o Als ik de Mediaplayer mbv de bijgeleverde HDMI-kabel aan mijn Sony Bravia Full-HD kleuren-tv (type KDL-40W5710) krijg ik wel beeld, maar geen geluid. (Ook als ik dit met een andere HDMI-kabel probeer krijg ik geen geluid).
o Bij het selecteren van de resolutie kan ik alleen een keuze maken tussen
- HDMI auto
- 480p
De andere resoluties zijn uitgeschakeld.

Kan iemand mij helpen met deze problemen?
Ik denk eraan om de media-player terug te brengen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb de Media player teruggebracht naar de Aldi.
Ik heb inmiddels (voor hetzelfde geld €89,-) een playon mini gekocht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Die kabel kan kapot zijn,Handmatig instellen,Firmeware updaten,Aanmelden bij tv,Firmware tv updaten,naar Adres kijken in boekje,Terugbrengen!
Haal voor 8,- meer een AC RYAN MINI PlayOnHD.
Ik heb zelf sinds een paar dagen een met een 1TB schijf,prima ,en in de testen!
En die komt ook aan een Sony binnenkort Sony Eco, KDL46WE5.
Google ook even,stel je vraag.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Meestal kan dit met HDMI, maar niet altijd, je dient dan het geluid via een geluidkaart te laten lopen. Dit zou in je handleiding moeten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken in de instellingen van je Media player, tv en ff de handleidingen doorlezen van de media player en tv kijken welke hd formaten ze ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat je de media player moet instellen op het Full HD formaat en geluid via HDMI.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook een media player gehaald bij de Aldi. Ik ben benieuwd wat deze allemaal kan. (Ik heb een grote wensenlijst).
Wat deze wel kan is op mijn Philips (niet full HD) draaien met 1080p op 50Hz. Tevens moet je inderdaad instellen dat het geluid via HDMI doorgegeven wordt. Daarna kreeg ik geluid via de TV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb een kdl 40w5500 met zelfde probleem, handleiding van tv zegt dat audio of hdmi moet werken,maar krijg het ook niet aan de praat de resolutie blijft bij mij ook op 480p steken.

Mocht je een oplossing weten? En anders gaat die van mij ook weer terug naar de Aldi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij set-up de volgende instellingen geeft moet het probleem opgelost zijn:
Video/tv-systeem/1080p (50 of 60Hz)
Audio/HDMI LPCM

Met deze instellingen werkt het bij mij wel!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Video instellingen van de Mediaplayer kun je proberen 'm op HDMI auto te zetten, dan pakt hij de beste resolutie.
Ik kan 'm daar ook op 1080i of 1080p 50 of 60Hz zetten, als dat niet lukt staat je TV waarschijnlijk niet goed ingesteld.

Voor het geluid kun je ook bij de Audio instelling van de Mediaplayer kijken en 'm daar op een andere HDMI instelling zetten.
Ik heb 'm zelf via een optische kabel op m'n HomeCinemaset aangesloten en heb dan perfect Dolby Digital 5.1 of DTS geluid!

Ik moet zeggen dat het voor dat geld een perfecte mediaspeler is, hij speelt alles af en is nog snel ook.
Ok in het begin moet je even met de instellingen spelen om hem perfect in te stellen, maar dan is het ook fijn films en foto's kijken en muziek luisteren.