werkt een laser lens cleaner echt

het is een cd wat je in een dvd station moet doen, en dan zegt hij dat hij de lens schoon maakt, werkt dit of is dit bedrog

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (4)

een lens van een cd of dvd speler is vrij gevoelig. Als je bij de lens kunt kun je hem voorzichtig schoonmaken met een wattenstokje met 96% alcohol maar pas op druk niet te hard op de lens
als erop de cd een borsteltje zit dan veegt hij de lens stof vrij werkt behoorlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus zo een clean disk is geen bedrog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee als er maar een borstelje op zit van ongeveer 2 cm lang deze gaat over lens en veegt er de stof af je zou eventeuul als je het in huis hebt het borsteltje een beetje nat maken met alcohhol maar niet teveel en 96% alcohol dit verdampt namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke bedankt
Ik heb goede ervaring met een CD Lens Cleaner. Onlangs zolderopruimoing gehouden, de speler was lange tijd niet gebruikt en bleek bij elke CD stukken over te slaan en haperde ook regelmatig. Toen een CD Lens Cleaner aangeschaft en gedraaid en het probleem was verholpen. De speler draait nu weer al een paar maanden dagelijks probleemloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb slechte ervaringen met lens cleaners. De lens van mijn set is daardoor kapot gegaan. En als je goed leest in de bijsluiter van de disc dan staat daar ook dat het schadelijk kan zijn voor de lens. Ik raad het af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het werkt niet,bij mij tenminste niet