Consumenten lijken echter niet echt warm te lopen voor de opvolger van de huidige dvd-disks, De blu-ray disks?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door achter een zin een vraagteken te zetten wordt het niet automatisch een vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou je je vraag helderder kunnen formuleren?

Antwoorden (10)

Nee, er is ook bijna geen reclame voor. Dus veel mensen weten eigenlijk ook niet wat het is, ik ook niet echt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag waarom mensen niet warm lopen?

Er word niet heel erg veel reclame voor gemaakt, je kan in de winkel kijken en dan zie je het toevallig staan maar veel informatie word er ook niet over gegeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blu-ray is ook niet het systeem dat het volgens kenners gaat redden. Richt je pijlen maar op HD, dat wordt straks de standaard!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blu-ray is als formaat bedoeld voor de opslag van high-definition television-films en is een beoogde opvolger van de dvd. Nou aangezien niet iedereen een HD TV kan permiteren zullen ze ook niet aangespoord worden om een Blu- ray dvdtje te kopen.

Voor verdere toelichting zie bron...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is net als bij de overgang van elpee naar cd, het duurt even voordat het geaccepteerd wordt en iedereen ermee bekend is. Ten eerste moeten er genoeg blu-ray disks te koop zijn van alle artiesten en dan zullen naarmate dit de standaard is er steeds meer van verkocht worden. Nu heeft iedereen nog een dvd-speler en een verzameling dvds die daarop afgespeeld kunnen worden. Zodra bij mensen die speler kapot gaat, of ze gewoon iets nieuws willen hebben, kopen ze de opvolger, al is het maar omdat die backwards compatible is en je dus alles kunt afspelen! En als ze eenmaal zo'n speler hebben is het logischer om de blue ray disks te gaan kopen.

En nog een reactie op de mensen die beginnen over HD-DVD: Begin 2008 kondigde Time Warner aan te stoppen met de ondersteuning van HD-DVD en vanaf eind mei 2008 enkel nog blu-ray te zullen ondersteunen.
Op 15 februari 2008 kondigde Wal-Mart, de grootste warenhuisketen van de Verenigde Staten, aan dat het per 1 juni stopt met het verkopen van HD DVD-spelers en films.
Op 19 februari 2008 kondigde Toshiba officieel aan het HD-DVD-project te stoppen.

Blu-ray lijkt hiermee nu toch echt de opvolger te worden van de dvd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste mensen zijn net overgestapt op dvd, en vinden het wel best. Ze zien nog niet het grote voordeel van blue-ray en daarnaast zijn dit soort zaken (blue-ray) posten om op te bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog vrij weinig mensen hebben een Full HD televisie én een blu-ray speler. Deze zijn vrij duur in de aanschaf en het merendeel vindt het verschil in kwaliteit niet de prijs waard. Het zal dus nog wel even duren voordat vinden dat de film kwaliteit de prijs waar maakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog te duur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is meer een mededeling dan een vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zin is vragend gesteld
En dat is doodzonde, want Blu Ray is een fantastisch medium met een geweldige beeld- en geluidskwaliteit.

Er wordt nauwelijks reclame voor gemaakt door de hard- en software fabrikanten. Bovenal valt de vakhandel een hoop kwalijk te nemen dat ze Blu Ray niet eens pro-actief demonstreren! Hoe moet het publiek weten dat Blu Ray bestaat als de flatscreen verkopers hun mond erover houden?

Daarnaast zijn mensen gewoon rare wezens - met een grootste gemak geven ze een bak geld uit aan een Full HD televisie met alle toeters en bellen erop maar het benodigde Full HD programma materiaal mag niets kosten. Zitten ze weer te prutsen met Kruidvat DVD's en Digitenne op hun 1080p toestel. Zucht...