Waarom gaat mijn waterkoker soms niet af?

Soms gaat hij allemaal door koken, tot ik zelf de knop je omzet. hij gaat dus niet af.

Weet iemand wat er aan de hand is?

Hij is nog nieuw nog geen 1 week.

Het is tefal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.6K

Het beste antwoord

Ik zou er mee terug gaan naar de winkel waar hij gekocht is.
Dit is niet goed. Zeker niet voor een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, het afslagmechanisme is defect.
Dat kan gevaarlijk zijn. Na 1 week moet het geen enkel probleem zijn om hem om te ruilen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Inderdaad, na een week kan de winkelier er echt niet onderuit, dat wordt een vervangende waterkoker of een goede reparatie.
Heeft ie weleen automatische afslag? Ga anders er mee terug naar de winkel. Hij functioneert duidelijk niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij worden er geen waterkokers verkocht zonder automatische afslag. Dan krijgt de brandweer het veel te druk.
Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn.
De een is dat is simpelweg kapot is.
Een andere mogelijkheid is dat je er niet genoeg water in doet. In je waterkoker zit een sensor die de waterkoker autmatisch uitschakeld wanneer deze de gewenste temperatuur heeft bereikt.
Wanneer je je water koker niet genoeg vult, dan werkt de termostaat ook niet meer goed.
Ik heb zelf ook een waterkoker waarop een minimum staat aangegeven van 0,5 liter.
Ik heb ook wel eens minder dan deze 0,5 laten koken en merkte toen dat hij niet meer zo snel afsloeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Juist met weinig of geen water moet ie afslaan, anders is het een tijdbommetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je waarom de sensor slecht werkt beneden de 0,5 liter?
Omdat je waterkoker meer stoom produceert dan kokend water beneden dit minimum.
Nee, het is geen tijdbommetje. Want het hitte-element kookt geen frituurvet maar water. Als het droog komt te staan is blijft het element wel heet, maar het lijkt mij sterk dat dit gevaarlijk zou zijn.
AWM
14 jaar geleden
Er is maar één ding van belang, dat ie niet droog kookt.
Hij moet dus afslaan voordat de zaak in de hens gaat. Gelukkig zitten er meerdere beveiligingen in. Alleen bij Babyfaced niet...
Dit wordt meestal veroorzaakt door het koken van water terwijl het deksel nog openstaat: de automatische afslag werkt daardoor niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
In geval van een defect, kunt u zich wenden tot uw winkelier of rechtstreeks tot de consumentenservice van Groupe SEB Nederland BV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook veel waterkokers (en koffiezetapparaten) die te vroeg afslaan.
Een goed apparaat dient op zijn minst aan te geven of de hoeveelheid water voldoende is, zo niet toch echt een min voor de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit soort apparaten hebben allemaal een (dubbele) thermische zekering. Dus als het apparaat echt te warm wordt zal deze doorbranden en werkt het apparaat helemaal niet meer. Dus op zich is het niet gevaarlijk, maar ook zeker niet goed, persoonlijk zou ik er mee terug naar de winkel gaan.