Op usenet worden ze gepost...

Dus als je newsleecher installeert, je gaat op FTD3 een account aanmaken, je neemt een abonnement op Tweaknews en je doorzoekt de database van FTD3...
En je vindt de juist post, dan staat die in een paar minuten op je pc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij kan illegaal helemaal niet... Diefstal is het. hoe denk je dat die kaarten tot stand komen?

Je kan op openstreetmaps.org kijken of ze een export format hebben wat in de tomtom past
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kaarten zijn wel te vinden op internet als je goed zoekt.

Voor je aan iets begint maak een backup van alles op je TomTom.

Ik heb voor mijn vakantie een beetje zitten spelen met mijn tomtom en o.a. tomplayer geïnstalleerd (een video player voor tomtom). Het resultaat was dat mijn tomtom niet meer wilde starten en ik geen goede backup had gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat (legaal of niet)
nieuwsgroepen hebben bijna wekelijks updates en voor het gemak wordt dan geheel europa op het net gezet.

maar via de site van tomtom moet het ook mogelijk zijn je kaarten te updaten.

ik had een benelux versie, heb een extra (gig) geheugenkaartje gekocht en heb nu Europa up to date incl max snelheid, flitspalen restaurants hotels tankstations etc etc. dus ja dat kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwsgroepen zijn iig gratis.
En ik meen dat je tot een bepaalde tijd na aanschaf van je TT op hun site kan updaten. Heb er geen ervaring mee, ik koos voor de nieuwsgroep versie.
Ja dat kan, maar mag niet - echter, als TomTom nog lang wil leven, _moeten_ ze wel als de wiederweerga zo snel als een bliksemflits hun kaarten gratis aanbieden - anders drukt Google TomTom zo weg, met hun zojuist gratis galanceerde navigatie-systeem voor mobieltjes!!
TomTom is _direct_ 16% in waarde gedaald - maar als ze niet gauw ook hun kaarten volledig gratis online zetten, zal straks _niemand_ meer nog betalen (laat staan: willen betalen) voor updates. En dan dalen de aandelen misschien naar 16% van wat 't nu nog is, i.p.v. dat er 16% af is gegaan...
Balen, we hebben net een dure TomTom gekocht :(