Wat is de grootste afstand voor een walkie talkie om nog contact te kunnen hebben?

Welke walkie talkie heeft die grootste afstand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Wat Som schreef klopt wel.
Maar je moet ook rekening houden met waar je de walkie talkie gebruikt.
Als je in een open veld zit lukt het met die afstand wel.
Als je in een stad zit dan heb je maar max 2.5 kilometer bereik.

Ik gebruikte een portofoon (bereik ca. 7 km in open veld) in utrecht voor stage. Ik had een bereik van nog geen 1 kilometer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede toevoeging! Bereik is inderdaad zeer afhankelijk van gebouwen.

Andere antwoorden (1)

De standaard walkie talkies die je in de winkel voor een paar tientjes koopt kunnen een afstand van 3 -4 km overbruggen. Als je een lange antenne hebt en een sterke zender dan kan die afstand wel wat groter, maar dat mag niet zo maar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb er ook een gevonden van 5 km, de COBRA-MT600C en de Twin Walker 9000 met een maximaal bereik van 6 km.

Toegevoegd na 8 minuten:
NB. De portofoons die de politie gebruikt (o.a. voor C2000) hebben een heel groot bereik door gebruik van steunzenders en het communiceren op een andere frequentie dan de walkie talkies die je in de winkel koopt, zie ook bijgaand artikel.