Hoe werkt de G-ner-G saver? Is dit een scam?

Bij telsell verkopen ze dit apparaatje. Het klinkt als complete abracadabra: je steekt het apparaatje gewoon in een stopcontact, en het zou ervoor zorgen dat je in je hele huis iets van 15 % minder energie zou verbruiken. Wat doet het nu precies? en zou het echt kunnen werken of is het onzin? (ik denk het laatste hoor, maar ik vraag me af wat dit apparaatje dan wel doet)
http://www.telsell.com/nl-NL/Producten/G-NER-G_Saver/default.aspx?phid=930
http://www.youtube.com/watch?v=TNIhrvAG57g

Toegevoegd na 26 minuten:
Ok, ik begrijp dat iedereen denkt dat het niet werkt, ik was nog bij lange na niet geneigd om telsell even te bellen om dat ding te bestellen. Ik zou alleen zo graag willen weten wat dat apparaatje dan wel doet, en waar ze die claims op baseren..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Volgens mij werkt het niet, het apparaat werkt volgens mij hetzelfde als de money-saver.

KASSA heeft de money-saver door KEMA laten testen en die geven aan dat het niet werkt:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2470622#

http://www.circuitsonline.net/forum/view/34398/

Toegevoegd na 26 seconden:
Conclusie: de claim van de ‘Money Saver’ is onterecht. Het afgenomen vermogen is ongewijzigd en dus verandert er niets aan de energierekening.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.test-aankoop.be/energie/g-ner-g-saver-niets-dan-list-en-bedrog-s595383.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat dit apparaat (technologie) werkt, dan kunnen ze veel meer geld verdienen als zij het via de reguliere wijze aan de man brengt (via blokker, handyman, energiebedrijven).

Via Telsell kunnen zij nooit een stabiele reputatie opbouwen.
Het zal dus niet werken, de maker wil niet de wereld veroveren met zijn uitvinding.

Toegevoegd na 43 seconden:
Misschien bedoelen ze -15% minder energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van patenten... Nee hoor niet alles is onzin, daar is al eerder een vraag over gesteld hier op GV. Ik zag ook een stift die krassen kan weghalen bij auto's. Ik dacht dat ziet er leuk uit, maar als het echt werkte, kunnen ze meer verdienen als de stiften los verkochten in de winkel.
Nu moet je betalen voor de 2e stift, de autowas, de sponsen en nog meer onzin die erbij gestopt zijn om er meer voor te vragen.
Een losse stift in de winkel zou ik kopen alleen maar om uit te proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg altijd : leuk dat Tellsell, maar als het wérkt, ligt het voor een kwart van de prijs over een poosje bij de blokker. Sommige apparaten / dingen halen dat inderdaad, de meesten niet......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou... daar ben ik het ook nog niet helemaal mee eens.
Ik had bij de blokker een potje schoonmaak gekocht (zoals die van de Telsell) nou niet werken he. Ben je toch nog erin getuind.
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het meestal NIET waar. Dit is weer typisch zo'n gevalletje. Het grappitgste is nog; dat als je er NU één besteld, krijg je er nog één GRATIS bij....wat moet dat suggereren? Een besparing van 50 % ....nou; das mooi, koop ik d'r maar vier...:lmao:

Als je heel heel heel veel geluk hebt, is het ding misschien et in staat en keer een lamp voor doorbranden te behoeden onder bijzondere omstandigheden ; maar voor je er op die manier 80 euro uithebt, ben je een énd verder hoor.

Ik zou mijn geld nog even in de tuk houden en gewoon spaarlampen kopen; dat levert een hoop meer op, zeker op de lange duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lamp voor doorbranding te behoeden. Daar had ik vroeger een bouwpakket electronica voor gemaakt. Die liet de lamp pas schakelen als de spanning door het nulpunt kwam van de sinus.
De lamp moet wel NA het apparaat komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deed er ook maar een slag naar ; een poosje terug had je zo'n ding dat ongeveer hetzelfde moest doen en dat moest je tussen apparaat en stopcontact steken ; dat was er dan één van de 'vele voordelen' van....
Ik weet niet eens meer precies wat het was ; een soort trafo of accu die piekspanning opnam en weer afgaf ; reteduur, deed natuurlijk niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het niet zien he. Elektriciteit is onzichtbaar. Met een scoop maak je die zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm zo werkt deze niet, want het is gewoon een eindprodukt wat je in een stopcontact stopt; je kunt het er niet tussen plaatsen ofzo. Het zou dan op een of andere magische manier effect hebben op het verbruik in het hele huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan lijkt het me helemaal een onwaarschijnlijk product. Of zet hij stiekum met een soort signaaltje je meter op nachtstroom ?? :lol: Dan wil ik er ook één - maar 'k denk niet dat dat mag.....
wacht gewoon een jaartje en dan krijg je hem voor 15 € in de blokker ofzo dat is altijd zo met zulke telsell dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk na logisch beredeneren dat iets dergelijks kan werken , maar niet zo eenvoudig ,volgensmij is het alleen mogelijk een tussen stopcontact te ontwikkelen waarin reststroom dat terug loopt weer terug in het aanvoernet terug te brengen , anders vervalt het nog steeds in het afvoernet , of via een eind stopcontact van een afvoernet naar een begin invoernet terug te latenvloeien , maar ergens gewoon inprikken vertrouw ik niet zo , ik zou het eerst een werkelijk door TNO ofzo getest zien worden op betrouwbaarheid , het zou het ei van Columbus zijn ,eerder zou ik wel zoals nu nieuwsgierig zijn maar het voorlopig niet kopen , tussen de 60 en 80 euro is best een investering , die ik dan ook wil terugzien ,.