Kost het stroom als je een oplader in het stopcontact laat zitten terwijl het bijbehorende apparaat al opgeladen is?

Voordeel: Je hoeft niet te plannen wanneer je je mobiel oplaadt (dus niet dat je nog voordat je naar bed gaat nog even snel je mobiel oplaadt ipv de nacht aangesloten laten)

Of zijn er (nog) andere nadelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Yep, elk apparaat zonder aan/uit schakelaar verbruikt wat stroom uit het lichtnet, ook als er niets op aangesloten is. Dus ook een oplader.

Bijkomend nadeel als alle adapters op het lichtnet blijven aangesloten is lichtnetvervuiling, waardoor beeld en geluidskwaliteit van audio/video toestellen minder wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb gehoord dat het beter is voor de batterij van je mobiel dat je hem leeg laat lopen en hem dan pas weer oplaadt. Van alsmaar aan het infuus liggen wordt ie lui. Zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik me niet vergis is dat met moderne accu's niet meer zo.
Ja. Dit kan je zelf ondervinden: de voeding wordt warm. De energie daarvan haalt ie uit 't stopcontact.

Toegevoegd op 19-06-2009 17:26:53
Zelfs als er géén apparaat aan zit, neemt ie dus stroom.