Kan je een niet-oplaadbare batterij toch beperkt opladen?

Heb wel eens vaker gehoord dat je niet-oplaadbare batterij toch beperkt kan opladen, maar dat dit maar een paar keer gaat en dit slecht voor de batterij is.
Wie weet hier meer vanaf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, inderdaad kun je er nog een paar keer energie inkrijgen als je een hele lage laadstroom toepast.
Het wordt alom afgeraden, omdat de batterijen het soms niet overleven, gaan lekken en bloedheet worden.
Zo schrijft dat ook iemand als recensie bij dit exemplaar:
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met dit schijnt het te kunnen nooit zelf geprobeer.

Toegevoegd op 18-06-2009 12:58:18
http://www.alkalinebatterijlader.nl/charge/index.php/nl/faq
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het een aantal keer gedaan met duracell batterijen. Ze laden inderdaad wel op, maar (natuurlijk) nooit tot volle "sterkte".

Dat het maar een paar keer gaat en slecht is voor de batterij maakt toch niks uit? Anders had je ze namelijk na 1x gebruiken al naar de batterijenbox in de winkel gebracht; nu kan je er langer gebruik van maken.