Met welke adapter kan ik een 9,6 V batterij opladen?

Batterijpack uit een speelgoedauto:
Ni-NH AA 1000 mAh 9.6V.

Nu heb ik diverse adapters maar weet niet meer welke bij welk speelgoed hoorde:

7,2 V 400mA
9V 500 mA
12V 200mA (snellader)

Of maakt het allemaal niet veel uit?

ok, battrypack zijn een stel van die AA dingen geschakeld met folie er omheen, heel normaal bij kinderspeelgoed, telefoons etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Je zou moeten laden met een laadstroom van maximaal 10 % van de capaciteit. In jouw geval dus met 100 mAh. Je kunt dan een stroomregelaar maken met een spanningsregelaar en een weerstand. Je kunt ook kijken of de voeding van 12 V niet een te grote stroom levert. Het zou best kunnen dat die wel goed is. De andere adapters hebben een te lage spanning. Pas wel op, want als de stroom te groot wordt, kunnen dat zowel je accu als je adapter niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ergens klopt er iets niet in je bericht, je schrijft namelijk dat het een AA batterij is, en die zijn slechts 1.5V

Als het een speciaal pakket is, dan staat er meestal ook de laadspanning wel op. Kijk of er vlak bij de laadaansluiting een opmerking staat, meestal een pin lay-out en dan bij de + een hoeveelheid.

Ik gok zo dat geen van de drie door jou genoemde adapters origineel hierbij horen, maar dat die van 12V afhankelijk van de laadelektronica wel zou kunnen werken. Geen garanties overigens :)

Toegevoegd op 25-05-2009 13:11:06
Let ook op of het niet een 12V lader voor loodaccu's is, je hebt namelijk een NiMH batterij, en een loodaccu heeft een heel ander laadpatroon. Zie ook de link voor de wiki-pagina over oplaadbare accu's en de verschillende standaarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is dus een nickel NH accu
9.6 v ; dus laden met 12 volt adapter