Zijn sluierstaartvissen nachtactief?

Mijn sluierstaat vissen zijn in de nacht veel actiever dan overdag. Ik hoor ze dan veel luider eten zoeken op de bodem en op de oppervlakte (voor eten natuurlijk er is genoeg zuurstof).
Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
1.4K

Antwoorden (1)

Sluierstaartvissen komen in de vrije natuur niet voor, het zijn gekweekte vissen. Het zijn eigenlijk goudvissen, maar dan wat gevoeliger en kwetsbaarder. Door de vorm van hun lichaam kunnen ze niet zo snel zwemmen. En ze kunnen minder goed tegen koud water dan gewone goudvissen.

Dat jouw vissen 's nachts actiever zijn dan overdag zou kunnen komen doordat jij ze 's avonds eten geeft. Als dat het geval is is het advies dat 's morgens te doen. Dan hebben ze namelijk genoeg energie om overdag lekker actief te kunnen zijn.