Mag ik mijn kat grillworst voeren?

Er komt telkens een kat naar mij en hij heeft trek. Zelf heb ik geen kat en dus ook geen kattenvoer! Ik lok hem telkens naar buiten met stukjes grillworst, maar is dat wel goed?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
6.8K
Amadea
5 jaar geleden
Hoezo is het dan jóuw kat?
Z512099
5 jaar geleden
Is mogelijk een gedumpte kat (vakantieperiode) door hem wat te geven steun je hem een beetje, als je dan toch wil stoppen doe dat dan geleidelijk aan, niet bruusk.
Rieneke1
5 jaar geleden
Is de kat ook dorstig? zet een kommetje water neer. Hoe ziet de kat eruit? Schrokt hij het eten op? Kijk eens op Amivedi of deze kat niet vermist wordt ergens. Beter nog: haal hem even binnen en laat de dierenambulance checken op chip, of ga met het dier naar de dichtstbijzijnde dierenarts om op chip te controleren.

Het beste antwoord

Ze zal het zeker lekker vinden, maar eigenlijk is het veel te zout.
Maar als ze of natuurlijk hij bij jou lekkers krijgt zal ze terug blijven komen.
Ze zal een soort link leggen tussen jou en lekkers
En dat is waarschijnlijk juist niet wat je wilt.
Binnen of buiten zal het dier niet veel kunnen schelen.
Het ziet jou en ' denkt' lekker, eten.
Beter kan je het geen aandacht geven en steeds maar naar buiten lootsen.
Het bij jou niet leuk, lekker of interessant maken.
Toegevoegd op 09 augustus 2018 10:43: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
plusje van mij. Niet echt goed, maar ook geen ramp als ze een stukje krijgt.
Maar katten leren heel makkelijk waar ze lekkers krijgen en die associatie krijg je er niet zomaar weer uit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg!! Ik zal hem voortaan geen eten meer geven!
Hij staat letterlijk om 7.30 / 12.00 / 18.00 bij mij binnen als ik even de deur open zet!
Rieneke1
5 jaar geleden
En wat nou als het een verdwaalde/ gedumpte kat is???