Verkoudheid heeft alles met bacteriën en virussen te maken. En daar kunnen vissen ook last van hebben. Helemaal vergelijken met een mens kan je het echter niet. Vissen hebben geen longen of luchtpijp, dus wordt hoesten en niezen iets moeilijker.

Wel hebben ze kieuwen waarlangs ze het water laten stromen om er zo de zuurstof uit te halen. Wanneer een vis 'een verkoudheid' heeft, maken de bacteriën en virussen deze zuurstofuitwisseling moeilijker waardoor de vis in ademnood komt. Typisch zie je dan dat ze aan de oppervlakte gaan hangen en lucht happen.
6 jaar geleden
Nee, een vis kan niet hoesten.
Om te hoesten heb je longen nodig. Een vis heeft geen longen.
Door te hoesten zorgt je lichaam er voor dat je luchtwegen worden gereinigd.