is dit normaal voor een vis?

ik heb al een tijdje 2 guppies en nou begint eentje raar te doen, hij ligt al twee dagen stil aan de onderkant en beweegt amper, zwemt ook niet weg als ik op t raampje tik en heb gemerkt dat hij stuk dunner is geworden en zn lichaam is krom geworden (zie foto) is dit normaal? of is er iets aan de hand en kan ik daar wat aan doen dan?

Picture for question
6 jaar geleden
in: Dieren
1.9K
Z512099
6 jaar geleden
De Guppie is hoogst waarschijnlijk aan het sterven, daar helpen geen medicijnen meer tegen.
Dit kan normaal zijn, bedenk dat de mannetjes amper 3 maanden tot 2 jaar halen… Bronnen:
https://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/119070-gup..

Antwoorden (2)

De kans dat je visje ziek is, is aanzienlijk groot.

Je kan niet snel constanteren wat je visje voor ziekte heeft, maar je kan wel deze pagina's raadplegen om te zien hoe je het kan oplossen.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat jou visje erg ziek is.Het enige is dat je de vis er direct uithaalt en een nieuwe er voor in de plek zet.
Verschoon in elk geval als je dat doet meteen de kooi want je zou niet willen dat de andere vis het ook krijgt.
Je hebt bij de dierenspeciaalzaak wel spul om in het aquarium te doen wat als een soort antibatiriele werking heeft,maar dat is aan jou de keuze wat je doen gaat.
Kijk eens bij https://www.aquastorexl.nl/aquarium/medicijnen
Suk6 anyway met alles!